Canals

Més enllà

El bZ4X és el primer model de la nova família bZ de Toyota i, per tant, el primer cotxe 100% elèctric desenvolupat per la marca japonesa

Toyota acumula més d’un quart de segle d’experiència en la tecnologia dels vehicles electrificats –la primera generació del Prius híbrid data del 1997–, però el bZ4X és el primer 100% elèctric. Pertany a la nova família bZ, sigla del lema «Beyond Zero» («Més enllà del Zero»). La intenció de la marca japonesa és il·lustrar que, a l’hora de dissenyar un cotxe elèctric, no s’hi han posat pas per poc i han volgut anar un pas més enllà. Per la seva banda, el número 4 l’identifica com un cotxe de mida mitjana i la lletra X, com un SUV.

Així doncs, el nou model no està basat en cap d’existent, sinó que s’ha desenvolupat de cap i de nou sobre una plataforma inèdita. És l’eTNGA (Toyota New Global Arquitecture), dissenyada conjuntament amb Subaru. Aquesta plataforma, específica per a vehicles elèctrics, integra la bateria en el xassís, de manera que n’augmenta la rigidesa i, alhora, redueix l’altura del centre de gravetat, en benefici de l’estabilitat i el dinamisme. A més a més, és una plataforma modular; per tant, en endavant en podran fer ús un ampli ventall de models, de més petits i de més grossos.

Una altra característica destacada del primer elèctric de Toyota és que és un tot camí, sí, però també pot ser un tot terreny. És a dir, està disponible en una versió de tracció davantera i en una altra de tracció a les quatre rodes. Totes dues, amb dos nivells d’acabats, Advance i Style Plus. L’arquitectura mecànica de les dues variants de transmissió és força diferent. El bZ4X de tracció davantera està propulsat per un motor elèctric de 204 CV sobre l’eix davanter. En canvi, el de tracció total té un motor de 109 CV sobre cadascun dels eixos, amb una potència total combinada de 218 CV. És clar que el 4x4 ha d’oferir una capacitat de tracció extraordinària i una seguretat total sobre ferms lliscosos, com ara fang o neu, encara que la potència sigui si fa no fa la mateixa. El bZ4X de tracció davantera té una autonomia homologada de fins a 516 quilòmetres i el de tracció a les quatre rodes, de fins a 470.

toyota bz4x

CARROSSERIA:

SUV mitjà de 5 portes (4,69 m)

MOTOR:

Elèctric

TRANSMISSIÓ:

Tracció davantera o total

PREU:

Rènting a partir de 599 euros/mes

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.