El sector turístic gironí encara el seu futur
Que els atractius turístics gironins són alguna cosa més que sol i platja ja fa temps que el sector ho sap. Que el seu futur comporta diversificar l'oferta actual i cercar nous mercats, també és cosa sabuda i posada en pràctica a bastament els últims anys, tot i que potser no amb la profunditat ni amb la força que hauria calgut. Que aquestes intencions de futur calia posar-les blanc sobre negre en un document marc també és, segurament, una qüestió fora de tot dubte. Per això cal celebrar que, finalment, el sector turístic gironí tingui un full de ruta, un pla estratègic consensuat per encarar amb una certa solidesa els anys a venir. Un pla que marca una estratègia clara: diversificació de l'oferta –s'ha demostrat que es pot fer i se n'és capaç–, potenciació del prestigi de la marca –en té molt i en pot tenir molt més– i cerca de nous mercats. Tot plegat, molt important per a un sector que, cal no oblidar-ho, és un dels grans motors de l'economia gironina.