Crits i insults en el ple d'Horta-Guinardó per l'escurçament de la línia 24 de bus

TMB i el districte han acordat crear una nova línia, la 133, que pujarà els veïns fins a Doctor Bové

El ple del districte d'Horta-Guinardó va tornar a ser ahir a la nit escenari de protestes veïnals, provocades aquesta vegada per la retallada de la línia 24 del bus de TMB, que, a partir de juliol, acabarà el seu recorregut a l'inici de la carretera del Carmel. El fet que s'hagin iniciat les obres d'arranjament de la vorera en aquest carrer, per construir una nova parada terminal de la línia, va provocar ahir que els veïns anessin al ple amb pancartes i n'interrompessin el transcurs amb crits i protestes. La nova presidenta del districte, Montserrat Ballarín, va tenir dificultats per fer-se sentir enmig de la cridòria i va arribar fins i tot a advertir que podia suspendre el ple o fer desallotjar la sala. Finalment, el president de l'Associació de Veïns del Carmel, Fernando González, que, a diferència d'altres representants en anteriors sessions, va ser autoritzat a parlar enmig del ple, va exposar les reivindicacions dels protestants, els va convidar a abandonar la sala i els va convocar a una reunió pel 14 de maig a la qual també assistiran representants de TMB.

Fonts d'aquesta empresa han assegurat a aquest diari que el canvi es portarà a terme per millorar el servei a tota la línia: «Els problemes de circulació que es viuen a Doctor Bové alteren el funcionament a tota la línia, ja que no hi poden passar dos vehicles alhora i el que arriba s'ha d'esperar que passi el que surt.» TMB addueix també motius de seguretat, ja que a la zona hi ha un institut a prop del qual cal fer una maniobra marxa enrere.

La regidora Elsa Blasco va explicar ahir que, des de la parada terminal de la línia 24 sortirà una nova línia, la 133, integrada per 4 busos més petits amb una freqüència de pas de 12 minuts.

Contra la Barcelona «per als turistes»

clara ribas

Magdalena Valero assegura que a la línia 24 és difícil asseure's o moure's amb comoditat mentre es circula per les zones més cèntriques de la ciutat. En sortir del Paral·lel i recórrer el barri de Gràcia, és una de les més utilitzades pels turistes i usuaris de fora de la ciutat que volen arribar a punts d'interès turístic amb transport públic. Segons aquesta veïna del carrer Doctor Bové, no és fins a l'altura de Vista Park que els usuaris del barri poden ocupar les places que els forans deixen buides, ja que els estrangers baixen del vehicle per visitar el concorregut Park Güell. El fet que en aquest punt hi hagi molta gent que baixi ha motivat, segons Valero, que TMB pugui defensar que a partir d'aquí, l'autobús queda buit i que, per tant, no és amortitzable: «Com sempre, es pensa més en els turistes i els visitants que en la gent del barri», afirma indignada.

Fonts de TMB, però, neguen rotundament aquesta explicació, ja que, segons expliquen, la major part de turistes que van al Park Güell hi arriben amb els autobusos turístics: «Aquest plantejament no ha existit, ja que el problema de la regularitat afecta tota mena d'usuaris», han advertit les mateixes fonts.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.