L'autovia de Berga a Bagà tindrà 30 viaductes i 9 túnels

La construcció no començarà fins més enllà del 2010

L'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la C-16, entre Berga i Bagà, ha sortit publicat aquest dilluns en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i ha estat presentat als alcaldes dels municipis afectats, en un acte organitzat a l'Ajuntament de Bagà. Els termes municipals afectats per l'obra són: Berga, Bagà, Cercs, la Nou de Berguedà, Vilada, Sant Julià de Cerdanyola i Guardiola de Berguedà. El desdoblament de la C-16 entre les dues poblacions berguedanes tindrà un recorregut de poc menys de 20 quilòmetres i necessitarà 30 viaductes i nou túnels –el 60% del recorregut– per aconseguir salvar la difícil orografia del terreny. La inversió, avui, representaria un cost superior als 635 milions d'euros. Al llarg del trajecte de la via desdoblada, la carretera travessarà el riu Llobregat per diferents punts. El primer és a Cercs, on travessarà amb dos viaductes el pantà de la Baells, primer cap a l'est i, després, a l'altura de la central tèrmica. Entre altres consideracions, el conseller Nadal ha volgut deixar clar que la voluntat del govern català és tirar endavant la millora d'aquesta via transfronterera, l'E-9, que ha de connectar les capitals de París i Barcelona, i de forma més propera, Catalunya amb l'Arieja occitana –l'E-9 forma part de la xarxa europea d'interès comunitari per unir l'àrea metropolitana de Barcelona amb Tolosa, París i Rotterdam a través del Pirineu i Puigcerdà–. Nadal ha indicat que els tràmits d'exposició pública dels estudis, més l'anàlisi de les al·legacions, a banda de l'estudi de viabilitat econòmica que s'haurà de fer a posteriori, fa que l'inici de les obres es plantegi per a més enllà del 2010. Nadal no ha concretat si aquest tram serà un projecte de peatge a l'ombra, però sí que ha matisat que inicialment no es preveu el desdoblament del túnel del Cadí i que el disseny de la nova via permetrà una velocitat màxima de 100 km/h. Nadal ha explicat als alcaldes que aquesta via té un important valor transfronterer i que per això té sentit impulsar aquest projecte «ambiciós i difícil, que té un alt cost però també un alt valor estratègic». En una primera valoració del projecte, l'alcaldessa de Guardiola de Berguedà, Montserrat Ribera, diputada al Parlament, ha estat qui més inconvenients ha plantejat al recorregut proposat pel departament, basant-se en el futur creixement urbanístic del municipi i en l'afectació de l'abastiment d'aigua. Per la seva banda, l'alcalde de Cercs, Ferran Civil, s'ha felicitat pel fet que finalment l'aposta del govern sigui traslladar el recorregut de la via lluny del nucli, i que la carretera, després de travessar l'embassament de la Baells, circuli per la banda dreta del pantà, direcció nord. L'obra serà la continuació del desdoblament entre Puig-reig i Berga que es va completar l'any 2007.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.