Terrassa i Sant Cugat rebutgen encarir l'entrada de Barcelona per Vallvidrera

L'oposició també és contrària a la proposta de l'Ajuntament d'apujar el preu de l'accés a la ciutat

Terrassa i Sant Cugat rebutgen que el peatge de Vallvidrera d'entrada a Barcelona sigui més car que el de sortida. La proposta la va fer dilluns el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Infraestructures i Habitatge de l'Ajuntament barceloní, Ramon García-Bragado, per posar fi als col·lapses de la Via Augusta en hora punta. Els dos municipis vallesans –els veïns dels quals, juntament amb els de Rubí, són els que més utilitzen els túnels de Vallvidrera– aposten que per descongestionar la via es millori l'oferta de transport públic i es posin en marxa altres polítiques de descomptes en els peatges, com ara la rebaixa del 50% per als vehicles amb tres ocupants, que el govern sí que estudia.

La regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Terrassa, Lluïsa Melgares, deia que entenia la raó per la qual Barcelona «vol tenir menys cotxes al carrer», però assegura que «es pot fer una política d'incentius sense apujar els peatges». Per això demanava que es millorés l'oferta de transport públic, ja que assegurava que la segona corona ha tingut una oferta menys assequible que la primera.

Per la seva part, la regidora de Medi Ambient i Mobilitat de l'Ajuntament de Sant Cugat, Marta Subirà, demanava que el municipi s'inclogués en la primera corona pel que fa a la zonificació tarifària per abaratir el preu dels bitllets. La T-10 d'una zona costa 7,70 euros i la de dues zones, que és la que s'ha de comprar per anar a Sant Cugat, el doble: 15,40. Subirà també va demanar que es millorés el transport públic incrementant la freqüència de pas dels combois i perllongant la línia de l'avinguda Tibidabo de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Terrassa també espera una millora del servei ferroviari amb el perllongament de la línia de FGC.

Els contraris a la proposta de García-Bragado estan dins el mateix Ajuntament. El regidor de CiU Joan Puigdollers va qualificar de «desafortunada» la proposta de García-Bragado. Per Puigdollers, «si algun dia s'ha de fer un plantejament similar, és la Generalitat a qui correspondrà fer-lo». «La proposta de l'Ajuntament només fa que les altres ciutats recelin de Barcelona», assegura. Pel president del PP, Alberto Fernández Díaz, les congestions a la Via Augusta «no se solucionen encarint les tarifes sinó millorant els accessos a Barcelona». En canvi, el regidor d'ERC Ricard Martínez recorda que la ciutat no necessita cap carril nou com l'enllaç dels túnels amb Numància que també va proposar García-Bragado. «Si l'Ajuntament vol aplicar mesures de dissuasió s'han d'acompanyar de millores en el transport públic», va concloure.

(Informació elaborada per: Emma Ansola, Miquel Àngel Luque i Paula Mercadé)

El govern manté el silenci

P.M,

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) no es pronuncia ni a favor ni en contra de la proposta del quart tinent d'alcalde d'Urbanisme, Infraestructures i Habitatge de l'Ajuntament de Barcelona, Ramon García-Bragado, d'encarir el peatge de Vallvidrera d'entrada a la ciutat per evitar la congestió de la Via Augusta en hora punta. Aquest departament, que és el que té competències per tirar endavant possibles descomptes als peatges de Vallvidrera es limita a recordar les propostes que sí que estan estudiant, com ara la rebaixa de fins al 50% per als vehicles amb un mínim de tres ocupants. Política Territorial també estudia fer preus especials als vehicles híbrids, és a dir menys contaminants.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.