El comitè de regions d'Europa censura l'Estat per l'error d'«aïllar Catalunya» amb la marxa d'Iberia

El vicepresident aposta per subvencionar vols internacionals de l'aerolínia al Prat

Durant la Cimera Europea de Regions i Ciutats organitzada pel CdR a Praga (Txèquia) i en la qual participa el president José Montilla, Delebarre ha alertat que el «potencial» de Catalunya «depèn» de les connexions internacionals de l'aeroport del Prat, en una entrevista feta per l'Agència Catalana de Notícies (ACN). Delebarre aposta per mantenir-les «com a servei públic» i reclama al govern espanyol i al de la Generalitat que subvencionin els vols d'Iberia que no siguin rendibles. «No podem demanar a una aerolínia privada que pagui el cost de desenvolupament d'un territori que ha d'assumir l'administració pública», admet Delebarre, que reivindica «una intervenció estatal o regional, almenys en la fase de llançament, fins que una connexió aèria s'acosti a la rendibilitat econòmica». El vicepresident primer del CdR nega que la futura aerolínia de baix cost entre Vueling i Clickair pugui substituir Iberia: «El baix cost ha permès una evolució important del sector del transport però cal mantenir connexions de servei públic, que potser no són immediatament rendibles econòmicament però sí estratègiques per al desenvolupament.» Delebarre diu que molts francesos passarien pel Prat si tingués connexions internacionals. També renya el govern espanyol pel retard de la construcció del TAV fins a la frontera francesa: «El TAV és responsabilitat de l'Estat, no dels governs autonòmics; no es pot fer una gran connexió ferroviària ajuntant xarxes regionals sinó que cal que el govern espanyol i el francès deixin de culpar-se l'un a l'altre i s'asseguin d'una vegada per totes i decideixin.»

Defensa la interconnexió elèctrica de tota la Unió Europea

El vicepresident primer del Comitè de les Regions (CdR) defensa que «l'interès general» obliga a construir la interconnexió elèctrica amb França a través dels Pirineus. «Acceptem el debat i les protestes, però ha arribat el moment de prendre una decisió en favor de l'interès general», tot i que «respectant al màxim les preocupacions del territori i dels ecologistes», opina l'exministre francès. «Anem cap a una estratègia europea de l'energia i a partir d'aquest moment cal interconnectar els diferents sistemes elèctrics, així que és necessari creuar els Pirineus» amb la línia elèctrica de molt alta tensió (MAT).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.