Foment posa a licitació l'estudi del tram de variant nord d'Olot

El Ministeri de Foment ha desencallat definitivament el seu tram de variant nord d'Olot, el que enllaça amb el tram que prové de Bracons, posant a licitació per 558.467 euros l'estudi informatiu de traçat. De fet, ha recollit la petició de l'Ajuntament d'incloure aquest tram en l'estudi del traçat entre el final de l'autovia A-26, al giratori de la Canya, i l'enllaç de l'eix pirinenc amb la carretera C-38, Ripoll-coll d'Ares.

Aquest traçat preveu un túnel que connectarà el giratori que hi haurà a l'hostal del Sol d'Olot, on acabarà la variant de Foment, amb el sistema de túnels del Capsacosta, al sector de la Vall de Bianya. Aquest sistema de túnels, l'antiga C-26, és eix pirinenc des de fa poc i fruit d'un traspàs de competències amb la Generalitat.

L'encàrrec de Foment publicat ja al BOE preveu que la variant d'Olot sigui desdoblada i el condicionament de la resta del traçat amb una carretera d'un carril per sentit de circulació, tot i que preveient que en el futur es puguin desdoblar. El projecte ha de preveure també una velocitat de projecte de 100 quilòmetres per hora i un estudi del trànsit actual i futur a la carretera i a l'àmbit d'influència i, a més, ha de preveure la reposició de camins, vies pecuàries, accessos i serveis afectats.

La Generalitat ha començat els treballs de millora de l'asfalt a l'avinguda de Santa Coloma d'Olot, l'accés sud, en el marc de les actuacions per reduir l'impacte de l'obertura del túnel de Bracons sense variant. Els treballs duraran dues setmanes. S'ha habilitat l'avinguda Madrid com a alternativa de sortida.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.