Els lladres també es van endur bidets, aixetes i coure de les obres de l'aeroport

Alguns dels industrials que hi treballen asseguren que el recinte no és tan segur com sembla

Els robatoris de material en obres, sobretot de caràcter públic, és un fet força freqüent. Prova d'això en són els nombrosos robatoris de cable de coure que s'han produït en les obres del TAV. Però en el cas de l'aeroport la situació és ben diferent, perquè les obres s'emmarquen en un recinte tancat, d'accés restringit i amb controls de seguretat d'entrada i sortida de vehicles i persones. Per això els primers sorpresos dels robatoris han estat els industrials que fan feina a la terminal. Alain Urbelz, responsable de l'empresa Ikusi-Ángel Iglesias SA, víctima del robatori dels ordinadors, va confirmar ahir que la constant afluència de camions que entren i surten del recinte durant tot el dia desborda en hores punta els agents que fan els controls de seguretat, que es veuen obligats a fer els ulls grossos per evitar que es formin cues. Els ordinadors que van desaparèixer havien arribat a l'aeroport el mes d'agost passat i, segons va confirmar Urbelz, els va guardar en un local tancat amb pany i clau. El 15 d'octubre van descobrir que algú havia forçat el pany i s'havia endut tots els ordinadors, encara empaquetats. El dia del robatori el situen entre el 26 de setembre –el darrer dia que van comprovar que els ordinadors hi eren– i el 15 d'octubre, que van descobrir que havien desaparegut. Dos dies després, el 17 d'octubre, els responsables de l'empresa Ikusi-Ángel Iglesias SA van denunciar el robatori als Mossos. En una inspecció al magatzem d'on havien estat sostrets, i del qual només tenien clau cinc empleats de la companyia, els agents de la policia científica van trobar-hi restes de sang que probablement pertanyen a algun dels lladres i que s'haurien fet tallant el plàstic que embolicava les caixes dels ordinadors. Aquesta sang podria ser una pista clau per descobrir l'autoria del robatori, sempre que l'ADN que se n'extregui es pugui comparar amb el d'algun sospitós. Alain Urbelz va assegurar ahir que la seva empresa no és l'única que ha estat víctima de robatoris a les obres de l'aeroport, i en aquest sentit va confirmar que altres industrials han denunciat la desaparició de bidets i aixetes a punt per ser instal·lats als vàters de la nova terminal, així com cable elèctric, cable de coure i altaveus. «Tots som conscients que en aquest tipus d'obres sempre hi ha un risc que desaparegui material, però ningú es podia pensar que en un lloc de tan difícil accés això pogués passar», va lamentar ahir el responsable d'Ikusi. Aena, l'empresa que gestiona l'aeroport i que és responsable de les obres, va confirmar que l'accés a tot el perímetre de les obres està blindat per controls de seguretat que fan vigilants de l'empresa Prosegur, si bé va admetre que la dimensió de l'obra fa que cada dia hi hagi molt de moviment d'operaris i vehicles de transport. En les obres hi intervenen un centenar d'empreses i prop de 4.000 treballadors. La facilitat amb què els lladres van accedir al recinte i es van endur tot el material fa sospitar als Mossos que van actuar amb la complicitat d'un o més operaris. Però fins ara no hi ha hagut detinguts.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.