Ryanair descarta instal·lar-se al Prat i pressiona Aena perquè abaixi les taxes

La companyia reforça l'aposta per Girona i Reus i obre dues rutes noves en aquest segon aeroport

La companyia de baix cost Ryanair descarta instal·lar-se a l'aeroport del Prat mentre Aena cobri uns preus tan alts en les tarifes aeroportuàries i de navegació aèria, segons va confirmar el seu president, l'excèntric Michael O'Leary, que va fer una visita llampec a Barcelona. «No tenim cap intenció d'obrir una altra base a Barcelona mentre Aena no accepti reconsiderar la seva política de preus i apostarem per Girona i Reus», va dir. O'Leary es va queixar que els preus que Aena aplica als aeroports de Madrid i Barcelona són el doble de cars dels que es cobren als aeroports italians, alemanys i escandinaus, i va afirmar que això li fa perdre competitivitat i ingressos, ja que el descens del nombre de passatgers a causa de la crisi s'ha fet evident.

De fet, Ryanair estima que Barcelona podria perdre fins a 6 milions de passatgers durant el 2009 (en mou uns 24 milions) i l'Estat espanyol, 30 milions, i que la línia de baix cost podria captar «6,9 o 10 milions de passatgers tranquil·lament, sense cap problema», a Barcelona.

«Estimem les crisis»

«Les crisis i recessions sempre ens han estat beneficioses, perquè els clients són més sensibles als preus i la gent continua volant però rebutja les tarifes altes», es felicitava O'Leary, que resumia: «Estimem les crisis.»

El màxim directiu de la companyia aèria va desmentir que una futura base d'operacions des de Barcelona perjudiqui les existents al territori. «Si entrem a Barcelona, això no afectarà gens les operacions que fem des de Reus i Girona, on mantindrem el nostre compromís», va dir. De fet, l'estratègia que vol seguir Ryanair a Catalunya és similar a la que li ha permès tenir tres bases a Londres. Ahir mateix, Ryanair va anunciar la posada en marxa de dues rutes, que uniran Reus amb Nottingham (a partir de l'1 de juliol) i l'Alguer (4 de juny), i va justificar que no obri rutes des de Girona per les obres que s'hi fan.

Per Nadal, no s'ha de donar tracte preferent a cap companyia

El govern català no pensa que hi hagi d'haver cap tracte preferent ni diferencial per cap de les companyies que estan instal·lades o es volen implantar a l'aeroport del Prat, segons va dir ahir el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i que recollia l'agència Efe. Per Nadal, no seria positiu que hi hagués un tracte preferent ni diferencial als tractes actuals, tant en allò referit a les tarifes com al sistema operatiu. Per a Ryanair, aquesta seria la condició indispensable per començar a operar des de l'aeroport del Prat.

A més, el conseller va explicar: «No sembla clar que es pugui accedir a la petició d'alguna companyia d'embarcar a peu i no a través dels fingers.» Algunes fonts assenyalen que Ryanair hauria explorat aquesta possibilitat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.