Els compradors de cotxes van aconseguir l'any passat un descompte mitjà de 1.910 euros

Opel i Renault són les marques que van aplicar les rebaixes més grans

Comprar un cotxe no tornarà a ser tan econòmic. Aquesta és una de les principals conclusions del balanç sobre el sector de l'automoció realitzat per la consultora TNS Area. El 2008, segons l'estudi, cada comprador va poder estalviar 1.910 euros de mitjana en la compra d'un cotxe, un 17% més que el 2007, quan les marques ja van aplicar un descompte mitjà de 1.630 euros per cotxe. Aquesta promoció s'afegia a altres beneficis per als compradors d'automòbils, com és el cas de la reducció en el tipus mitjà de l'impost de matriculació després del canvi de normativa que el regula i que ha permès als compradors un estalvi de 347 euros per cotxe matriculat el 2008.

L'augment de les promocions va suposar un estalvi efectiu en la compra del cotxe, ja que les tarifes dels vehicles no només no va augmentar el 2008 sinó que van disminuir un 0,2%. El preu mitjà d'un vehicle nou el 2008 va ser de 21.489 euros, mentre que el 2007 el preu mitjà havia estat de 21.532 euros. Malgrat que l'esforç promocional mitjà que les marques van fer per vehicle el 2008 va augmentar més d'un punt percentual sobre el preu del vehicle, passant del 7,6% el 2007 al 8,7% el 2008, la inversió total en promocions es va reduir a causa del descens de les vendes. «Si el 2007 les marques havien invertit 2.600 milions d'euros, el 2008 només van invertir-ne 2.218, un 15% menys», exposa l'informe.

Els vehicles tot terreny

L'anàlisi destaca que en conjunt les marques que van aplicar més descompte van ser Opel i Renault, amb 3.187 i 3.005 euros, respectivament. Van seguir-les Citroën (2.618 euros), Alfa Romeo (2.497) i Peugeot (2.031).

Segons l'estudi, el descompte mitjà més gran es va aplicar als vehicles tot terreny, i va arribar als 2.700 euros. Després van ser els monovolums grans (2.420 euros) i els monovolums petits (2.240 euros). En canvi, els descomptes més reduïts es van aplicar als cotxes microurbans (630 euros) i els petits (1.145 euros). Però malgrat que el descompte mitjà va ser de 1.910 euros, segons TNS Area hi va haver promocions que van arribar a superar una rebaixa de 6.000 euros en segons quins models. Per exemple, pel que fa al Peugeot 607 i el Peugeot 807 es van aplicar descomptes de 6.123 i 6.081 euros, respectivament. En vehicles tot terreny va destacar la promoció del Nissan Patrol, de 4.886 euros, i en el segment mitjà-alt, la de l'Opel Vectra (4.335 euros).

Cotxes ecològics

La crisi no va afectar igual tot tipus de vehicles. El segment de cotxes ecològics (vehicles que no han de pagar l'impost de matriculació perquè les seves emissions de CO2 son inferiors a 120gr/km) va registrar el 2008 un total de 180.663 matriculacions, amb un creixement d'un 8% respecte al 2007.

A més d'incentivar la compra d'automòbils més ecològics, el nou impost de matriculació també ha suposat una rebaixa impositiva per als compradors d'automòbils. El tipus impositiu mitjà s'ha reduït més de dos punts percentuals, i ha passat del 8,4% el 2007 al 6,3% el 2008. Amb l'impost, els compradors de vehicles s'han estalviat 347 euros de mitjana.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.