cultura

La crònica

La clau és el producte

El restaurant El Molí de l'Escala organitza la quarta edició del Gastromusical, un festival que aposta per les individualitats musicals i la singularitat dels productes cuinats

Pedro Javier González ha posat la seva guitarra espanyola al servei de diversos artistes, des d'El Último de la Fila fins a Joan Manuel Serrat. El divendres 30 de juliol, aquest gran guitarrista obrirà tot sol el quart Gastromusical del restaurant El Molí de l'Escala, un festival en què s'aposta per fortes individualitats musicals i per la proximitat entre l'artista i el públic, i en el qual “la paraula clau és el producte”, com subratlla Jordi Jacas, xef i principal ideòleg del festival juntament amb Francesc Viladiu, de l'empresa banyolina de gestió cultural Alter Sinergies. El producte pot ser la tomata de Montserrat, base del gaspatxo que obrirà el menú ideat per Jacas a partir del que li ha suggerit la música de González. En aquesta vinculació raonada entre música i menjar, també hi té molt a veure ”el territori, tant el nostre com el dels artistes”, segons Jacas. Aquesta relació, però, ha estat més fàcil d'aconseguir en el cas del valencià Miquel Gil, al qual segur que li semblarà bé l'arròs socarrat amb marisc que ha inspirat la seva música, sempre tan orgànica, mentre que definir gastronòmicament el peculiar univers sonor d'Albert Pla ha estat força més complicat. En tot cas, tothom que s'acosti a El Molí, ja sigui per sopar-hi i escoltar música en directe a continuació o només per assistir al concert, ho ha de fer “amb la ment oberta” per gaudir “d'una nit completa”.

Musicalment, el Gastromusical també aposta pel producte autòcton –parlem dels Països Catalans–, i també inclou ingredients gironins com ara Smoking Bambino, que completa el cartell de la primera nit, i Trianglezz, que acompanyarà Laura Simó, gran dama del jazz català. A més, els assistents rebran un llibre i una participació d'un euro en un dècim de la loteria de Nadal per cortesia, respectivament, de l'editorial Sombra i de L'Anxova Milionària, dos dels patrocinadors del festival, que també manté acords amb El Club del Subscriptor d'El Punt i el club Tres C.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]