Cinema

cinema

Un seminari mostra com es representava la malaltia en el cinema dels orígens

El Seminari Internacional Sobre els Antecedents i Orígens del Cinema, un important fòrum internacional que es porta a terme cada dos anys a Girona, centrarà la seva 14a edició en les representacions de les patologies físiques i psíquiques i el cinema dels orígens. Amb el títol Visions del cos malalt, el seminari tindrà lloc els dies 9 i 10 de novembre a la sala de graus de la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona, tot i que també es podrà seguir en línia a través de Zoom, una opció que va començar amb la pandèmia i que ara facilita, per exemple, la participació d’investigadors llatinoamericans.

De fet, el tema triat per a aquest 14è seminari també va sorgir de la pandèmia, com reconeixia ahir Àngel Quintana, degà de la Facultat de Lletres, crític de cinema d’aquest diari i director del Grup de Recerca en Orígens del Cinema, que coorganitza el seminari amb el Museu del Cinema. “La pandèmia de la covid es va fer molt visible a través de la televisió, internet, etc. En canvi, cent anys abans l’anomenada grip espanyola va ser amagada, entre altres coses per no desmoralitzar les tropes que encara estaven al front, durant la Primera Guerra Mundial”, va explicar Quintana, acompanyat a la presentació del seminari per l’alcalde de Girona, Lluc Salellas, i el director del Museu del Cinema, Jordi Pons.

En aquesta edició del seminari , el comitè científic ha seleccionat un total de 25 comunicacions i 4 ponències, que es presentaran en quatre sessions durant el dijous i el divendres de la setmana vinent. Les 29 ponències i comunicacions procedeixen de 14 països, especialment de Catalunya (8), Espanya (5), França (4) i el Regne Unit (2), però també d’altres països europeus i americans, amb algunes novetats com ara la presència de Romania. La ponència inaugural anirà a càrrec de Laurent Guido (Sorbonne Nouvelle), que parlarà sobre els trastorns patològics a les primeres comèdies franceses, i Elodie Tamayo (École Normale Supérieure de Lió), que ho farà sobre el cineasta francès Abel Gance i el cinema “malalt” de la Gran Guerra. A més, per primera vegada el seminari farà una jornada d’un dia a París, al febrer, amb la Fundació Jérôme Seydoux-Pathé.

El seminari inclou una activitat oberta al públic en general: la projecció de la pel·lícula muda La montagne infidèle (1923), de Jean Epstein, cedida per la Filmoteca, que es podrà veure el dijous 9 al Truffaut (20 h), amb música en directe del pianista Francesc Mora.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

novetat editorial

Verdaguer, l’autor català més biografiat

Barcelona
Crítica

Set de... coherència

TRADICIONS

El Ple de l’Ascensió aprova la celebració de La Patum de Berga

BERGA
Llagostera

El Festival Espurnes viu la seva edició de més èxit

Llagostera
CULTURA

Mor Roger Corman, icona del terror i mestre de grans cineastes a Hollywood

Música

‘Zorra’ no convenç i situa Espanya a la cua d’Eurovisión 2024

Malmö (Suècia)
La crònica

Blanes estén una catifa vermella

La crònica

Dia de flexió i de reflexió en el festival Trapezi

música

Grabu: “Faig una música que aquí és poc habitual”

girona