Música

Crítica

música

Correcte concert de Rams

La basílica de Montserrat va acollir, dissabte, el tradicional concert de Rams amb una audició del Rèquiem alemany, opus 45 de Johannes Brahms (1833-1897) en la versió amb acompanyament de piano a quatre mans. El cada dia més internacionalitzat Bach Collegium Barcelona (BCB), que dirigeix Pau Jorquera, va escollir l’esmentada obra brahmsiana, malgrat que se situa en unes coordenades estilístiques i estètiques que no són les habituals d’interpretar per part d’aquesta formació que ha fet de la música de Bach el seu centre interpretatiu. Acompanyats del sòlid Nexus Piano Duo de Mireia Fornells i Joan Miquel Hernández, junt amb els solistes Maëlys Robinne (soprano) i Francesc Ortega (baríton), vam poder escoltar una versió amb voluntat i intenció, però en què, al final, es va acabar per imposar la lògica que es podia preveure: molta obra per a poc temps de preparació i, sobretot, una concepció musical que demana un altre enfocament. Un cor constituït per poc més de vint cantaires va oferir una lectura en què, certament, es podia concebre la base de la tradició en aquesta obra de la polifonia luterana del mateix Bach o de Heinrich Schütz, però amb uns colors i dimensió sonora que van anar en detriment del contingut expressiu i ja no diguem dramàtic. Concebut més com una obra constituïda per set números de música d’església (Kirchenmusik) que no d’una obra íntegra, no és menys veritat que van assolir-se moments de serenor i recolliment interior apropiats per al calendari litúrgic i per a un públic com el que gairebé va omplir la basílica. Correctes les aportacions dels solistes vocals, a la sortida, un no podia deixar de pensar si no hauria estat millor per al grup mateix oferir un programa més centrat en el repertori habitual que no aquesta provatura que poc va aportar. Altra cosa és si s’hagués plantejat, per exemple, la versió del Rèquiem alemany en la versió de Londres del 1871, per a dos pianos, que si el cronista no s’erra no s’ha interpretat mai, encara, a Catalunya. En tot cas, un correcte concert a les portes d’una nova Setmana Santa.

Rèquiem alemany
Basílica de Montserrat, 23 març


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Joan Colomo
El músic de Sant Celoni publica ‘Tecno-realista’

“Em calia cantar contra Elon Musk i el tecno-optimisme”

Barcelona
art

L’equip de comissàries de ‘Miró-Picasso’ i el crític d’art Eudald Camps, Premis GAC

barcelona
música

El Festivalot torna a la Devesa, després de passar pels barris

girona
art

Un Degas a Todocolección per 926 euros

barcelona
TEATRE

El Lliure de Gràcia debat íntimament sobre el feixisme a ‘Retrat de l’artista mort’

BARCELONA
LLETRES

Rosa Regàs desgrana sense tabús la seva vida en el llibre ‘Un llegat’

LLOFRIU
música

Buhos, Els Amics de les Arts, Mishima i Ambauka, al Festival Inspira

ripoll

El fiTM presenta un cartell amb un ampli ventall estilístic

LA BISBAL D’EMPORDÀ
ART

Una exposició de Gabriel Casas, entre la programació del festival Lumínic

SANT CUGAT DEL VALLÈS