Cinema

cinema

Un seminari mostra com es representava la malaltia en el cinema dels orígens

El Seminari Internacional Sobre els Antecedents i Orígens del Cinema, un important fòrum internacional que es porta a terme cada dos anys a Girona, centrarà la seva 14a edició en les representacions de les patologies físiques i psíquiques i el cinema dels orígens. Amb el títol Visions del cos malalt, el seminari tindrà lloc els dies 9 i 10 de novembre a la sala de graus de la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona, tot i que també es podrà seguir en línia a través de Zoom, una opció que va començar amb la pandèmia i que ara facilita, per exemple, la participació d’investigadors llatinoamericans.

De fet, el tema triat per a aquest 14è seminari també va sorgir de la pandèmia, com reconeixia ahir Àngel Quintana, degà de la Facultat de Lletres, crític de cinema d’aquest diari i director del Grup de Recerca en Orígens del Cinema, que coorganitza el seminari amb el Museu del Cinema. “La pandèmia de la covid es va fer molt visible a través de la televisió, internet, etc. En canvi, cent anys abans l’anomenada grip espanyola va ser amagada, entre altres coses per no desmoralitzar les tropes que encara estaven al front, durant la Primera Guerra Mundial”, va explicar Quintana, acompanyat a la presentació del seminari per l’alcalde de Girona, Lluc Salellas, i el director del Museu del Cinema, Jordi Pons.

En aquesta edició del seminari , el comitè científic ha seleccionat un total de 25 comunicacions i 4 ponències, que es presentaran en quatre sessions durant el dijous i el divendres de la setmana vinent. Les 29 ponències i comunicacions procedeixen de 14 països, especialment de Catalunya (8), Espanya (5), França (4) i el Regne Unit (2), però també d’altres països europeus i americans, amb algunes novetats com ara la presència de Romania. La ponència inaugural anirà a càrrec de Laurent Guido (Sorbonne Nouvelle), que parlarà sobre els trastorns patològics a les primeres comèdies franceses, i Elodie Tamayo (École Normale Supérieure de Lió), que ho farà sobre el cineasta francès Abel Gance i el cinema “malalt” de la Gran Guerra. A més, per primera vegada el seminari farà una jornada d’un dia a París, al febrer, amb la Fundació Jérôme Seydoux-Pathé.

El seminari inclou una activitat oberta al públic en general: la projecció de la pel·lícula muda La montagne infidèle (1923), de Jean Epstein, cedida per la Filmoteca, que es podrà veure el dijous 9 al Truffaut (20 h), amb música en directe del pianista Francesc Mora.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

FIGUERES

Subhasten les pintures de Morell de les pastisseries Dauner

FIGUERES
art

El fotògraf Jeff Wall porta les seves “pintures de la vida moderna” a la Virreina

barcelona
fira

Desè aniversari de Literal, la fira de llibres i idees radicals

Barcelona
Cultura

Mor Charlie Colin, el baixista de ‘Train’

MÚSICA

El Sónar trasllada l’univers immersiu dels Chemical Brothers a Casa Batlló

BARCELONA
Cinema i sèries

El GAC ofereix 54 beques per escriure guions amb una dotació de 500.000 euros

Barcelona

Sílvia Pérez Cruz aspira a cinc premis Alícia de l’Acadèmia de la Música

BARCELONA
Música

Carles Viarnès porta la fusió de música clàssica i moderna amb l’orgue de la Casa de Cultura

Girona
La Casa Masó revalora el dibuix de l’arquitecte
ART

La Casa Masó revalora el dibuix de l’arquitecte

GIRONA