cultura

tarragona

Segona excavació al subsòl de la catedral

Comencen els treballs per descobrir noves evidències del temple d'August

Comença la segona fase de les excavacions a la catedral de Tarragona per conèixer més detalls sobre el temple romà en honor de l'emperador August, les restes del qual es troben al subsòl de la nau central de la catedral. Els treballs, que van començar ahir, són a càrrec d'arqueòlegs de l'ICAC (Institut Català d'Arqueologia Clàssica), de l'Ajuntament i del Capítol Catedral/Arquebisbat de Tarragona.

L'excavació es desenvoluparà a la nau central de la catedral: a l'eix axial (i, a la vegada, eix del possible temple d'August i del recinte sacre del Concilium Provinciae) i a l'àrea de l'absis de l'actual fàbrica del recinte catedralici. L'elecció d'aquests espais ve motivada, entre d'altres, per l'interès del grup de recerca que dirigeix aquest projecte per conèixer la naturalesa estructural del temple romà així com les possibles evidències d'ocupació tardoromana i visigòtica en aquesta zona. També dedicaran una atenció especial a les possibles evidències que apareguin relacionades amb la catedral visigòtica. Tal com ja es va fer l'estiu passat, el desenvolupament de la nova campanya es podrà seguir a través del bloc que els tres codirectors (Andreu Muñoz, Josep Maria Macias i Imma Teixell) mantenen al web de la revista Sàpiens.

Visites a la catedral

L'excavació coincideix amb l'execució de les obres de restauració incloses en el pla director de la catedral. Pel que fa a la possibilitat de poder continuar oferint visites guiades a la catedral durant les obres, fonts de la Subdelegació del Govern apuntaven ahir que les visites es podran continuar fent els dissabtes. Amb tot, està previst que l'acord entre la subdelegació i l'Arquebisbat es faci públic avui.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.