El govern invertirà 36 milions d'euros en les obres de la xarxa primària del regadiu Aldea-Camarles

Després d'anys de tràmits, el govern ha aprovat una inversió de 36 milions d'euros per començar les obres de construcció del regadiu Aldea-Camarles. Aquesta injecció econòmica permetrà treure a concurs les obres de les estacions de bombament, canonades d'impulsió, basses de regulació, escomesa elèctrica i línies elèctriques de distribució, així com les expropiacions necessàries per a l'execució del projecte. «Fa vuit anys que treballem en aquest projecte i finalment ha aconseguit llum verd: ara ja no hi ha cap entrebanc ni tècnic, ni administratiu, ni polític», ha explicat el president de la Comunitat de Regants Aldea-Camarles, Joaquim Vilagrassa. Segons el cens d'aquesta comunitat, hi ha uns 2.300 propietaris a l'àrea afectada per aquest regadiu, que és de 5.292 hectàrees, dels termes municipals de Tortosa, Camarles, l'Ampolla i l'Aldea.

Pel que fa al termini d'execució de la xarxa primària, serà d'un any i mig aproximadament. Però perquè l'aigua arribe realment a les finques s'haurà d'executar la xarxa de distribució. «Està redactat el projecte constructiu de la xarxa de distribució del pis 1 i el del 2 s'està redactant, mentre que els pisos 3 i 4 encara estan pendents», ha dit Vilagrassa, que sosté que el regadiu es podria posar en marxa entre el 2012 i el 2013. «És un projecte que té credibilitat i que permetrà als pagesos millorar i assegurar la collita», ha assenyalat el president de la comunitat de regants.

Tot i que la Comunitat de Regants Aldea-Camarles té una concessió d'aigua de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) des del 1934, com el projecte no s'havia posat en marxa s'ha hagut de rehabilitar. La dotació d'aigua serà de 2.289 metres cúbics per hectàrea i any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.