Economia

El Carrefour i la galeria comercial d'Amposta obriran alhora a la tardor

La promotora de Futuro Ciudad Amposta no descarta portar-hi Decathlon en una segona fase

La crisi econòmica sembla que no afecta Futuro Ciudad Amposta SL, la promotora del nou eix comercial de la capital del Montsià que s'està construint a un ritme vertiginós al costat de la plaça de la Castellania. El projecte, amb un pressupost inicial de 24 milions d'euros, es va presentar el març del 2009 i, en un any, ha passat dels plànols a la realitat tangible. Així, la primera fase d'aquesta zona comercial està pràcticament acabada. Aquest primer període ha representat una inversió de 15 milions d'euros i inclou un hipermercat Carrefour de 5.500 m² i una galeria comercial de 2.300 m² més on hi haurà una trentena de locals comercials. «Només en queden dos de buits», van manifestar responsables de la promotora, tot destacant que molts dels locals s'han llogat a empresaris o comerciants del territori, als quals s'ofereix el lloguer amb opció de compra. Les previsions són que tant Carrefour com la galeria comercial que estarà connectada amb l'hipermercat a través d'un passadís de vidre, obrin les portes al mateix temps entre els mesos de setembre i octubre d'enguany. L'operació inclou també l'obertura d'un gran pàrquing subterrani de prop de 600 places.

La posada en funcionament del Carrefour representarà la creació de 120 llocs de treball directes i 80 més d'indirectes, va explicar l'alcalde d'Amposta, Manel Ferré. La cadena francesa començarà el mes d'agost les proves de selecció de personal, i a l'oficina d'informació de Futuro Ciudad Amposta s'han recollit centenars de currículums.

Paral·lelament a aquesta primera fase, l'empresa promotora també està urbanitzant l'anomenada parcel·la 9, de 5.500 m², per a la qual s'està negociant la instal·lació de set locals comercials més, entre els quals hi ha Decathlon i Jysk. Aquestes obres d'urbanització també han servit per crear una nova entrada a Amposta des de l'eix de l'Ebre a través de l'avinguda Aragonesa.

«A les Terres del'Ebre no hi ha cap oferta comercial d'aquest nivell i pensem que aquí fa falta», van explicar els mateixos responsables. També van dir que, en un radi de trenta quilòmetres, hi ha un públic potencial de 215.000 habitants. A més, per a l'empresa, la ubicació és ideal per la proximitat a l'eix de l'Ebre i l'N-340 i perquè és un centre comercial dins del nucli urbà.

Punt d'atracció

Per la seua banda, l'alcalde d'Amposta va destacar que aquesta zona comercial serà «un punt d'atracció de tot el territori». No obstant això, va reconèixer la preocupació que genera entre el comerç local. «És la dinàmica de moltes ciutats i el comerç ampostí haurà d'apostar per la fidelització del client i per l'exclusivitat del producte», hi va afegir.

Una empresa solvent

Inicialment impulsat per Castellania d'Amposta SL, l'actual promotora de l'eix comercial de la capital del Montsià és Futuro Ciudad Amposta SL, una filial de la multinacional Neela Investments SA, el grup multinacional que presidix l'empresari valencià Jorge Juan Flor, que ja estava als inicis del projecte. Neela Investments és un grup consolidat d'empreses amb una àmplia trajectòria professional dins del sector immobiliari amb més de vint anys d'experiència. Aquest grup impulsa projectes arreu del món i entre els que té a l'Estat espanyol hi ha el Club de Campo i Golf de Ronda i el complex residencial Jardines del Mar a Marbella. Fonts de l'empresa mantenen que la idea, un cop s'hagi construït el complex d'Amposta, és gestionar-lo o cedir-ne la gestió a una empresa especialitzada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga