Economia

ECONOMIA

El 55% de la despesa que es fa a Salou prové del turisme

L’any passat la despesa turística a Salou es va incrementar en un 26%. El municipi ha registrat aquest augment mitjançant TPV – targetes bancàries – en comparació amb l’any anterior, amb un èmfasi notable fora de la temporada estiuenca, segons s’informa des de l’Ajuntament.

Albert Pascual, responsable de negoci de Turisme de CaixaBank, així ho ha constatat avui en una roda de premsa, on ha evidenciat que els mesos d’abril, maig, setembre, octubre i novembre han experimentat els augments més significatius en despesa, reflectint així l’èxit de les estratègies municipals per atraure visitants durant tot l’any i de forma desestacionalitzada.

L’alcalde Pere Granados ha ressaltat aquest progrés, assenyalant la importància del turisme per a l’economia local, ja que el 55% de la despesa total del municipi correspon al turisme. També s’ha registrat un augment del 5,7% en el nombre de visitants anuals. Analitzant les dades més en detall, es pot observar que Salou guanya importància a mesura que es focalitza en el territori. Comparant amb el 2022, els resultats són “extraordinàriament positius”, superant les xifres en tots els indicadors.

França manté el lideratge amb un 27%, però és remarcable el creixement d’Irlanda, que amb un 23%, supera el Regne Unit, que, tot i això, amb un 21%, ha recuperat presència a Salou. La despesa nacional en restauració ha crescut lleugerament del 17,3% al 17,5%, mentre que en allotjament ha augmentat del 34,4% al 36,5%. En l’àmbit internacional, la despesa ha passat del 18% al 20,5%.

Geogràficament, Barcelona es destaca com la zona amb major despesa a Salou, amb un 30% del mercat domèstic, seguida per Tarragona (13%), Saragossa i Madrid (ambdós amb un 7%). Comparant amb les dades de març de 2019, hi ha hagut un increment impressionant del 150% en la despesa turística. Mirant cap al 2024, es preveu un creixement més moderat però sostingut en el sector turístic. Granados ha ressaltat l’objectiu d’atraure turistes familiars i de llarga estada, amb especial interès en els mercats nord-americans, francesos i asiàtics. Les campanyes promocionals, com les enfocades a Madrid, busquen atraure turisme de proximitat, mentre que iniciatives com el Salouween busquen oferir experiències úniques per ampliar l’atractiu de la ciutat més enllà de l’estiu.

L’alcalde també ha subratllat la importància de l’adaptació al canvi climàtic, veient-lo com un element clau per al futur turístic de la ciutat. Amb aquestes estratègies, Salou s’està posicionant no només com una destinació de sol i platja, sinó com un municipi que ofereix un atractiu turístic tot l’any, evitant així la desestacionalització.

Pere Granados ha recordat que “Salou és un municipi que no s’esgota mai. Sorprèn i no deixarà mai de sorprendre”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]
ECONOMIA

La Xina reaviva la guerra comercial amb la UE amb una investigació antidúmping

BARCELONA

Les botigues de les zones més turístiques ja poden obrir els diumenges

Barcelona

Circuits en funcionament

L’Hospitalet de Llobregat

Fer obsolet el residu

Barcelona
Mar Reguant
Economista i premi nacional de recerca al talent jove de la FCRI

“L’energia barata ja hi és, però cal repartir millor els beneficis”

Barcelona

Casa Jové celebra 150 anys amb l’entrada a Tarragona

Barcelona

Recreacions virtuals de cors perquè els cardiòlegs assagin

Barcelona
Contra xifrada
Anna Pinter Pla

Un bon àpat per la inclusió

Torroella de Montgrí

Jornada per aprofundir en el turisme inclusiu al Baix Empordà

Torroella de Montgrí