El sector confia que aquest hivern pot ser semblant a la temporada passada, tot i la crisi

La preocupació està més centrada en el clima que en el context econòmic

Les estacions d'esquí afronten la nova temporada amb optimisme, tot i que amb la mirada fixada en el clima, un factor que en condiciona el balanç final. Quant al nombre d'esquiadors, es considera que aquest pot ser similar al que hi va haver l'hivern passat, si el temps també és favorable.

Quant a la neu artificial, el fet que cada cop n'hi hagi més canons garanteix que n'hi haurà el gruix necessari per practicar l'esquí, tot i que s'ha de tenir en compte també que calen unes determinades condicions climàtiques per fer aquesta neu, segons s'indica des del sector. Tot i això, la neu artificial garanteix en gran manera que n'hi haurà prou gruix per poder rebre els milers d'esquiadors que a partir del final del mes vinent i començament de desembre es desplaçaran com cada de cada any a les estacions d'esquí de les comarques gironines.

El representant per a les estacions gironines de l'Associació Catalana d'Estacions de Muntanya (ACEM) al patronat, Albert Solà, destaca que l'estiu passat hi ha hagut un creixement de visitants a les estacions que han fet activitats. «Hi ha hagut molt de moviment i s'espera que a l'hivern també sigui així», manté Solà.

Més visitants a l'estiu

Aquest estiu, però, la Vall de Núria no sols no ha notat la crisi sinó que ha registrat un 12,3% més de visitants entre l'1 de maig i el 13 de setembre en relació amb el mateix període de l'any passat, segons informen els responsables de l'estació. El cremallera, concretament, ha tingut 164.877 usuaris, mentre que del maig al setembre del 2008 n'hi va haver 144.608. A la Vall de Núria també han notat un «augment considerable» de clients que han decidit practicar les diferents propostes que ofereix l'estació, segons informen.

De la seva banda, Vallter va acabar l'estiu amb un increment del 45% de visitants, amb els tubbies (tobogans de muntanya per baixar lliscant amb pneumàtics) com una de les propostes de més èxit.

A la Molina, qualifiquen l'estiu passat d'excel·lent, amb un increment del 40% de visitants amb relació al 2008. Les principals activitats que hi van fer van ser el by park, el telecabina i el tubbing.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga