El govern espanyol prepara un pla integral per promoure el cotxe elèctric

Es presentarà el primer trimestre del 2010 i es vol adaptar a un marc regulador d'aquest transport

La cimera del vehicle elèctric va reunir dimecres els presidents i principals executius d'empreses i associacions empresarials dels sectors de l'automòbil, les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), l'energia i les infraestructures elèctriques. La trobada es va celebrar 24 hores després que una desena d'alts executius de la indústria internacional de l'automòbil anunciessin, segons el president de l'Aliança Renault-Nissan, Carlos Goshn, l'anomenada coalició per a l'electrificació, l'objectiu de la qual és el desenvolupament en massa del vehicle elèctric als Estats Units.

El memoràndum espanyol, explica el Ministeri d'Indústria, es marca com a objectiu l'establiment d'un marc de referència per articular mecanismes de col·laboració entre el sector públic i el privat en tots els àmbits que afecten els cotxes elèctrics i híbrids que es puguin endollar. Pel que fa als àmbits d'actuació, Indústria es compromet a dissenyar un pla d'estímul a la demanda i a dur a terme l'adaptació de les normatives i els procediments administratius per facilitar la generalització del vehicle elèctric.

Els fabricants d'automòbils i la indústria auxiliar d'automoció es comprometen a assolir acords i aliances de mercat per liderar els projectes d'industrialització del vehicle elèctric i estandarditzar sistemes i protocols de comunicació per a la càrrega de la bateria del vehicle elèctric. El sector energètic i d'infraestructures elèctriques s'implicarà en el pla amb acords de cooperació amb el sector de l'automòbil, el disseny d'ofertes relacionades amb l'adquisició del vehicle elèctric i la instal·lació de punts de càrrega. El sector de les TIC desenvoluparà projectes d'engegada del vehicle elèctric i estandardització de sistemes i protocols de comunicació per a la càrrega.

Fabricar el BB1

El ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, ha demanat al grup automobilístic francès PSA Peugeot Citroën que el cotxe elèctric BB1 es fabriqui a l'Estat espanyol. Sebastián va dir divendres al director general i conseller delegat de Peugeot a l'Estat espanyol, Rafael Prieto, que havia d'aconseguir que «es fabriqui a l'Estat espanyol» i que «sigui barat», després de provar el cotxe pels carrers de Madrid. El BB1, que explora noves propostes per a una nova mobilitat urbana, és un petit cotxe urbà que en 2,5 metres de longitud pot acollir quatre passatgers, acomodats en una posició semblant a la d'un Scooter. És un vehicle cent per cent elèctric, equipat amb dos motors elèctrics muntats a les rodes del darrere, de només 600 quilos de pes i que no supera els 15 kilowatts o 20 cavalls, una potència que es considera òptima per a la utilització urbana.

El primer d'una quinzena de punts

La Generalitat instal·larà una quinzena de punts de càrrega de vehicles elèctrics en espais públics de la xarxa viària i ferroviària en els tres anys vinents, a través de l'empresa pública Tabasa. Així ho va dir dijous el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, en la inauguració del primer assortidor elèctric que s'ha instal·lat en una autopista, i que s'ha col·locat a l'estació de servei que gestiona a la C-16, als túnels de Vallvidrera de Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental). Nadal va assegurar que aquestes iniciatives responen a la voluntat del govern d'apostar pel transport ecològic i que es du a terme també amb la intenció d'ajudar l'empresa automobilística, que, segons Nadal, ha d'evolucionar cap a la creació de vehicles «ambientalment sostenibles».

El president de Tabasa, Josep Mir, preveu construir deu gasolineres més i va explicar que «com més a la vora siguin de nuclis de proximitat territorial» més sentit tindrà instal·lar endolls. Segons Mir, tot i que ara no «té sentit» col·locar assortidors a l'estació del túnel del Cadí, és probable que millori l'autonomia de les bateries dels vehicles i que d'aquí a un parell d'anys aquesta sigui una opció a considerar: «No tant per als usuaris de Barcelona com per a la població del Berguedà i la Cerdanya, que són la meitat dels nostres usuaris.»

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.