Enderroquen unes naus per fer un aparcament de 80 places gratuïtes al barri de Sant Narcís de Girona

Els treballs arriben després de la polèmica per la implantació de les zones blaves

Feia mesos que el govern havia manifestat la voluntat de convertir en aparcament gratuït unes naus abandonades a tocar del carrer d'Oviedo i l'avinguda de Sant Narcís, però aquesta setmana i després de les queixes veïnals per la implantació de les zones blaves al barri han començat les obres d'execució. Ahir una retroexcavadora recollia tota la runa generada per l'enderroc de les naus. La responsable de Via Pública i Mobilitat, Isabel Salamaña, va explicar la voluntat que l'aparcament entri en funcionament amb molta rapidesa, «encara que sigui de manera provisional durant les festes de Nadal, i acabar el projecte i l'asfaltatge després».

L'accés al nou aparcament es farà des de l'avinguda de Sant Narcís i es calcula que hi cabran unes vuitanta places per a vehicles. Aquest pàrquing arribarà després de les queixes dels veïns, que van recollir més de 2.600 firmes en contra de la implantació de les zones blaves al barri. Salamaña ha admès que el TAV ha fet perdre més de 400 places al barri, però recorda que s'ha fet un aparcament d'una vuitantena de places a tocar de la nova seu de l'Agència Tributària, i ara el nou pàrquing, que es preveu que entri en funcionament d'aquí a pocs dies.

Tensió al govern

La implantació de les zones blaves també ha generat tensió a l'interior del govern. El grup d'ERC reconeix que l'àrea de Mobilitat ha incomplert el compromís d'implantar les zones blaves quan es tinguessin nous pàrquings gratuïts. Reconeixen els beneficis que representa per als comerciants i aposten per buscar una via consensuada que beneficiï els interessos dels veïns, així com les necessitats dels comerciants. A més, consideren que amb més diàleg s'hauria evitat el conflicte veïnal.

La tuneladora vertical, a punt

Al passatge de la Farinera Teixidor de Girona s'estan acabant els treballs de muntatge de l'anomenada tuneladora vertical, que s'ha d'encarregar de fer els pous de compensació que serviran per controlar els assentaments del terreny que pugui provocar el pas de la tuneladora Gerunda i per injectar formigó sota els habitatges per garantir més seguretat als edificis. Aquesta setmana s'estaven instal·lant les primeres dovelles que recobriran aquest pou, que arribarà a 17 metres de profunditat, i s'han fet les primeres proves de funcionament. Es preveu que a partir de l'11 de gener la màquina comenci a executar el pou gràcies al braç mecànic d'aquest complex giny que treballa de manera submergida. Aquests pous de compensació també s'hauran de fer en els mesos vinents als carrers Bernat Boades, Francesc Rogés i Ramon Turró, tots al sector Güell Devesa, que obligarà a fer talls de trànsit al sector.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.