la contra

«Bon dia... el de sempre?»

Arenys de Munt engega una campanya per reanimar el comerç, que afronta la crisi i les obres de la riera

«HOLA... ÉS PER a LA MARIONA?». Eslògans com aquest o «Bon dia... el de sempre?» es repeteixen en aquesta campanya per diferenciar el comerç de proximitat d'altres fórmules, com les grans àrees comercials, que els fan tant mal. L'objectiu és mirar d'augmentar el nombre de vendes.

Els botiguers d'Arenys de Munt tenen obert els diumenges. Això és així des de fa anys i pels comerciants aquest és el dia que venen més de tota la setmana. És quan hi ha més moviment, no només a les pastisseries, que hi tenen cua, sinó a la majoria de les botigues que esperen molts dels clients de fora del poble que ja tenen per costum aprofitar el diumenge per anar a fer el vol i comprar. Des de fa tres diumenges, però, coincidint amb les festes de Nadal i l'obertura de les grans àrees comercials, la cosa ha canviat. En plena campanya nadalenca i quan més ganes hi ha de vendre, els compradors han desaparegut de la riera. Ho diu la mateixa vicepresidenta de l'associació de botiguers, Núria Paituví, que reconeix la dificultat per lluitar contra aquestes superfícies. No només és qüestió de preus o aparcament, el mal temps també hi té a veure. «Moltes famílies amb nens, prefereixen aquests dies anar als centres comercials que pelar-se de fred amunt i avall de la riera», explica.

Aprofitant la campanya de Nadal, quan teòricament hi ha més vendes, l'Ajuntament ha presentat la nova marca conjunta per mirar de promocionar el comerç local. Una marca que amb l'eslògan Botigues d'Arenys de Munt. Som tots i altres frases que l'acompanyen com Viu en un poble on el menjar té gust i les persones nom, miren d'atraure als consumidors per aspectes com ara l'artesania o l'atenció personalitzada. Per ara la incidència de la campanya ha estat mínima. Tot just fa uns dies que els botiguers podien recollir les bosses de plàstic amb el logo de la marca a l'ajuntament. Quan les compres ja estan quasi fetes encara no s'hauran ni estrenat. A més, la pluja també ha aigualit la campanya, ja que les activitats infantils, com les tirolines o la passejada en rucs, es van suspendre o canviar de dia.

El suport de l'Ajuntament als comerciants no és casual, ja que el sector a més de la crisi econòmica ha patit l'impacte de les obres de la riera, l'eix comercial més potent. El cost de la campanya ha estat de 5.900 euros, per fer el logo i l'edició de les dues pancartes de la riera, els 75 cartells informatius, 3.000 adhesius, 3.000 bosses de paper i 5.000 de compostables, a més dels tallers infantils. L'Ajuntament ha disposat de diners de la Diputació i de l'empresa Paviments Martin que està fent les obres d'urbanització de les voreres de la riera dins el pla d'ajuts estatals.

La regidora de Promoció Econòmica, Maribel Mozas, assegura que la campanya que ara s'ha engegat està pensada perquè tingui efectes a llarg termini. Per això assenyala que caldrà que els comerciants també s'impliquin i es facin seva aquesta marca pròpia per donar-se a conèixer. L'únic objectiu que es persegueix és que el distintiu i les iniciatives conjuntes siguin un reclam per a la clientela. I més, si es té en compte que a més de la crisi i les obres, alguns comerciants creuen que la implantació del mercat municipal, amb supermercat inclòs, al rial Bellsolell els pot fer més mal que bé.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.