Els comerciants compten vendre més però guanyar menys durant les rebaixes

Demanen bonificacions fiscals per a les compres i un pla d'incentius per als sectors més perjudicats, com ara el dels mobles

Pel secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), Miguel Ángel Fraile, les rebaixes d'hivern d'enguany seran «d'escàndol» perquè hi convergeixen tres factors: d'una banda, el preu dels productes, molt més baix que en altres temporades; d'una altra, el factor meteorològic (el fred ha tardat a arribar i ara s'està deixant notar amb força) i, d'altra, el calendari, amb «un llarg cap de setmana que comença avui [per ahir] i que continuarà perquè encara no hi ha escola», segons Fraile. Malgrat que els comerciants confien a vendre més que en anteriors campanyes, la facturació serà lleugerament menor o molt similar a la de l'any passat (1.000 milions d'euros, 750 dels quals, en roba i equipament personal), donat que els articles ja han estat registrant preus de sortida més baixos.

«A les famílies en crisi, les rebaixes els aniran bé perquè amb els mateixos diners podran comprar més productes», explicava ahir Fraile. «Encara hi ha poder de compra per poder assegurar que les rebaixes aniran bé, perquè les famílies que conserven la feina tenen un major poder adquisitiu, ja que la gasolina i les hipoteques han estat més baixes i l'IPC no ha pujat», argumentava. Amb tot, el sector tancarà l'exercici econòmic del 2009 amb uns resultats no gaire bons (descens del negoci d'entre el 5% i el 20%) i serà especialment negatiu per al sector del moble, amb caigudes en les vendes d'entre el 40% i el 50%.

La UGT protesta

La UGT va triar les rebaixes per concentrar-se davant El Corte Inglés de plaça de Catalunya en contra de la desregularització de la jornada en els grans magatzems.

Demanen un pla d'incentius en les compres

El secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), Miguel Ángel Fraile, va confirmar ahir que l'entitat ja ha demanat als governs català i espanyol que es posi en marxa un pla d'incentius a la compra dels productes que han experimentat un major descens en les vendes durant el 2009, majoritàriament del sector de mobiliari, equipament de la llar i decoració, amb una caiguda d'entre el 40% i el 50%.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.