El puig Xifra de Palamós no es toca en no pujar la cota del nus viari de la C-31

La connexió amb el Tennis serà ara amb un pas elevat que es pretén que sigui emblemàtic

Representants de Carreteres i de l'Ajuntament ja van decidir ahir planificar diferent les obres a la zona de Palamós per evitar talls de trànsit durant l'estiu per a la gent del barri del Tennis. Per això, les dues parts van acordar que a l'estiu ja estigui en servei l'accés del Tennis a Palamós per l'entrada sud, és a dir, pel mas Gorgoll.

Però la mesura més important acordada entre les dues administracions és de no tocar la cota del desdoblament en tot el tram de Palamós. D'aquesta manera, com va plantejar inicialment la Generalitat, es descarta haver d'extreure 600.000 m³ d'àrids del puig Xifra, que es troba al costat, i que l'Ajuntament sempre s'ha mostrat en contra amb el suport de 913 firmes de veïns. «Estem satisfets pel fet que no es toqui el puig, i, a més, en baixar la cota també es redueix l'impacte visual del vial», va manifestar Ferrés.

Pont emblemàtic

En mantenir-se la cota a l'actual, això farà que l'enllaç entre Palamós i el barri del Tennis es faci per dalt, amb un pas elevat. En aquest sentit, l'alcaldessa ja ha manifestat que l'enllaç elevat, que serà la principal entrada a la població, ha de ser «emblemàtic».

En aquests moments, les obres, que es van iniciar el març passat i cobreixen els 13 quilòmetres entre Castell d'Aro i Palamós, es concreten en el desviament dels serveis afectats per l'obra, que són força nombrosos, i els moviments de terres al llarg de tota la traça afectada. També s'ha iniciat la construcció de diverses estructures, com per exemple, els fonaments del nou pont sobre la riera de Calonge i els estreps d'un pas superior a Palamós. I també està molt avançada la construcció dels perllongaments d'obres de drenatge en el tram entre l'enllaç de Platja d'Aro nord i de l'enllaç de Calonge.

Durant el mes de novembre es van iniciar els enderrocs del pont de l'ermita de Fanals, a Platja d'Aro, i del fals túnel de mas Ros, que comporta que la gent que viu en aquest sector ha de passar obligatòriament pel pont que hi ha a la baixada de Calonge, que era l'antic camí de Calonge a Fanals. Actualment, ja s'estan construint els fonaments dels que seran els nous falsos túnels de Fanals i de mas Ros.

El desdoblament d'aquest tram de la C-31, que té un cost de 67,4 milions d'euros, es preveu que entri en servei de cara a l'estiu del 2011, seguint els terminis marcats inicialment. Una de les novetats que comportarà el desdoblament serà la reducció de la velocitat de 100 a 80 quilòmetres per hora.

ICV defensa que la variant de les Preses no sigui una autovia

J.C

El diputat d'ICV al Parlament, Lluís Postigo, va afirmar ahir a Olot que la variant de les Preses no s'ha de fer amb quatre carrils i menys quan les dades d'intensitat de trànsit del túnel de Bracons no són tan altes com s'havia dit. Ell mateix va recordar que sempre han defensat que l'eix Vic-Olot no fos mai de gran capacitat, sinó una carretera intercomarcal. I hi va afegir que si la variant es fa amb un sol carril per sentit l'impacte serà molt menys important. Postigo va dir, durant una visita del grup parlamentari a Olot, que presentaran al·legacions en aquest sentit a l'estudi de traçat i d'impacte ambiental de la variant de les Preses, ara a exposició pública. A més, va anunciar que traslladarà la petició d'ICV directament al conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal. Lluís Postigo, a més, va insistir que cadascuna de les tres propostes de traçat, dues per l'est amb túnel sota la Marboleny i una sota la plana agrícola de la Vall d'en Bas, són molt agressives pel territori, però es va manifestar confiat que la Generalitat executarà la que tingui menys impacte tot recordant que es tracta d'un territori molt sensible. Ahir, Unió de Pagesos va reclamar que la variant passi per l'est amb túnel sota la Marboleny per no haver de malmetre terres agrícoles i va anunciar un acte públic, el 25 de gener, a la Vall d'en Bas per recollir propostes per fer al·legacions.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.