L'aeroport de Reus rebrà dos milions del govern per obrir-se a altres companyies

Els agents territorials també contribuiran econòmicament per ampliar freqüències i destinacions

Els agents territorials però també el govern català semblen tenir molt clar que cal promocionar l'aeroport de Reus i de quina manera s'ha de fer. Per això, la Generalitat s'ha compromès a donar dos milions d'euros en un termini de quatre anys amb l'objectiu d'aconseguir que altres companyies aèries operin des d'aquest aeroport i, per tant, obrir-se a nous mercats, ampliar freqüències i destinacions. Aquesta és, doncs, la nova estratègia comercial que van planejar ahir representants del govern català i agents econòmics i polítics per potenciar i reforçar la presència de la infraestructura al territori.

Una de les principals preocupacions al Camp de Tarragona és la possibilitat que Ryanair acabi operant des de Barcelona i que es redueixin més vols i més freqüències. En aquest sentit, Nadal va voler deixar clar que la Generalitat «no donarà suport a l'arribada» de la companyia aèria al principal aeroport del país i que no tindrà privilegis respecte de la resta de companyies de baix cost que ja s'hi enlairen o aterren, tot i que pel secretari per la Mobilitat és essencial «evitar» que la possible presència de Ryanair a Barcelona «signifiqui una pèrdua de vols» a Reus. Així, els diners amb què se subvencionarà l'aeroport simbolitzen el «compromís per garantir el nombre de passatgers» que hi passen actualment.

Tot i això, Nadal va advertir que els agents territorials també s'hauran d'implicar en l'execució d'aquest conveni i fer «un esforç suplementari» per aportar una «xifra significativa» que contribueixi al desenvolupament de l'aeroport. També va reconèixer que hi ha destinacions o orígens que tenen menys èxit i que «és normal» que es retallin freqüències pel descens de passatgers, i a més, ja se sap que l'estiu que ve n'hi haurà menys que el passat. Cal recordar que la Generalitat paga 1.750.000 euros per mantenir les rutes de Ryanair, cosa que fa que el compromís de la companyia amb la ciutat sigui ferm.

Pérez i la «fortalesa» de la marca

El Punt

Els responsables del territori s'havien mostrat confiats al matí sobre el futur de l'aeroport. L'alcalde, Lluís Miquel Pérez, apel·lava a la «fortalesa» de la Costa Daurada com a ganxo turístic –més del 70% dels viatgers que arriben la tenen com a destí final– per justificar el seu optimisme, en contraposició per exemple a Girona, on hi ha més usuaris amb destí a Barcelona. «Si Ryanair vol donar servei al mercat real, això és una assegurança per a la seva continuïtat a Reus», deia l'empresari Antoni Pont, que també és «moderadament optimista». «El que seria problemàtic és que hi deixés d'haver una base operativa», troba Pérez, per a qui «al final tot és una qüestió econòmica, que també té límits legals i pressupostaris». «Continuarem treballant per tenir la màxima operativitat», cloïa. L'alcalde –que està satisfet perquè la futura línia anunciada a Pisa «obre nous mercats»– recorda a més que l'aeroport «té les infraestructures adequades» per adaptar-se a les necessitats de qualsevol que s'hi vulgui instal·lar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.