La variant est de Ripoll inclou una segona variant cap a Vallfogona

Els estudis de traçat i d'impacte ambiental preveuen un túnel d'1,3 quilòmetres

La principal novetat dels estudis de la variant est de Ripoll és l'altra variant, la de l'N-260a –que uneix Ripoll amb Olot per Vallfogona–. Les dues variants milloraran considerablement la mobilitat al sector est de la vila. La variant est és una via de 4 quilòmetres d'un carril per sentit. S'inicia a l'encreuament de la C-17 amb la carretera de les Llosses (C-26), on es preveu un enllaç a diferent nivell format per una rotonda de grans dimensions situada a nivell del terreny, mentre que el tronc de la variant passarà en viaducte. Posteriorment, el traçat creua el riu Ter i discorre en paral·lel a la línia del ferrocarril de Puigcerdà, es desplaça cap a l'est i travessa el turó de Sant Antoni amb un primer túnel de 355 metres. La variant creua la riera Caganell amb un viaducte i després, a poca distància de la carretera N-260a, s'inicia el túnel de Sant Bartomeu, que deixa a l'esquerra els habitatges de Vistalegre. Té 1.320 metres i disposa de galeries d'evacuació. El final del túnel se situa als Plans de l'Avellaneda i a uns 300 metres finalitza la variant amb una rotonda a nivell sobre la carretera C-26, a la ronda de Mas d'en Bosc. El punt final se situa a uns 700 metres abans de la rotonda on s'inicia la carretera N-260 cap a Sant Joan de les Abadesses. Els estudis analitzen dues opcions de traçat per aquesta variant. La més òptima passa més cap a l'oest i, en el tram paral·lel a la línia del tren, discorre entre aquesta i el riu, mentre que l'altra passa a l'est del tren.

La carretera N-260a, que va ser traspassada l'any 2008 del Ministeri de Foment a la Generalitat i que evitarà el pas actual pel tram inicial, que té un caràcter urbà i que exigeix fer un recorregut previ pels carrers de Ripoll, inicia al carrer del Progrés, a prop de l'estació del ferrocarril, amb una rotonda i segueix la riera de Caganell, per la vessant de solana, i finalitza amb una intersecció en forma de T, a prop de la font del Sofre. Aquesta variant té una longitud d'1,2 quilòmetres i costa 4 milions. A causa de la topografia del terreny, el pendent de la carretera arriba al 9 %. La carretera estarà formada per dos carrils de 3 metres i dos vorals d'1 metre cadascun.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.