Renfe anuncia millores en la informació als usuaris pendents des de l'any 2007

El secretari d'Estat d'Infraestructures en aquell moment va prometre que a final d'any tots els trens tindrien megafonia a bord

L'any 2007, quan el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, es va traslladar a Barcelona per apedaçar la xarxa de Rodalies malmesa per les obres del TAV, va prometre megafonia a trens i a una vintena d'estacions. Les intencions de Morlán eren que aquests sistemes, que havien de millorar la comunicació amb els usuaris, fossin efectius a final de 2007. El llavors secretari d'Estat d'Infraestructures no va poder complir amb aquest compromís. Més fidel a la realitat, el director de Rodalies, Miguel Ángel Remacha, explicava ahir que la megafonia a trens i estacions, així com el circuit tancat de càmeres i la nova xarxa de comunicacions digitals no estaran en ple rendiment fins l'any 2011.

Remacha va explicar que actualment tots els trens de Rodalies tenen servei de megafonia a bord, però que aquest només és efectiu en un 70% de la xarxa ja que en el 30% restant hi ha problemes que principalment són de cobertura. Renfe preveu solucionar aquestes incidències al llarg d'aquest any per tal que els missatges es puguin sentir a dins de tots els trens, en qualsevol lloc de la xarxa.

Pel que fa a la megafonia automatitzada que permet avisar els usuaris en temps real sobre possibles incidències a la xarxa, s'estendrà en un total de 70 estacions a l'abril. D'aquestes, n'hi haurà 26 que també tindran teleindicadors, és a dir, pantalles on Renfe bolcarà informació.

Fins ara, ja disposaven de megafonia automatitzada les principals estacions de Barcelona, com la plaça de Catalunya, Arc de Triomf, Sant Andreu Arenal, Clot-Aragó, Sant Andreu Comtal així com Terrassa Est. A partir d'ahir, els viatgers de les estacions de Vilanova i la Geltrú, Castelldefels, el Prat del Llobregat, l'aeroport, Martorell, Cerdanyola i Granollers Centre tenen megafonia automatitzada i teleindicadors. Hi ha tres estacions més –Badalona, La Garriga i Ocata– que només disposen de megafonia automatitzada.

Nou Centre de Gestió

Un element imprescindible per millorar la informació de la xarxa de Rodalies és el nou Centre de Gestió, situat a l'estació del Clot-Aragó, que ahir va visitar el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal. El nou centre, amb una superfície de 300 m², incorpora millores tecnològiques i de funcionament. La finalitat d'aquest Centre de Gestió de Rodalies de Catalunya és donar resposta coordinada, àgil i eficaç a qualsevol incidència que pugui sorgir a la xarxa ferroviària.

Aquest centre substitueix el que fins ara hi havia a les dependències de l'estació de França. Renfe va explicar, però, que l'antic centre de l'estació de França no es desmantella perquè es podria treballar des d'allà si mai hi ha un problema al nou del Clot-Aragó.

12,5 milions d'euros

El pressupost total per executar aquest pla de millora d'informació a l'usuari és de 12,5 milions d'euros, que aporta Renfe.

Estrena de nou telèfon i web

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va anunciar ahir que Rodalies tindria un nou telèfon d'informació que estaria en coordinació amb el 012. Nadal va repetir el telèfon, 902410041, diverses vegades i el va definir «no només com un número, sinó com un equip de gent que donarà el màxim nivell de resposta i precisió». Amb aquest telèfon, els usuaris disposaran d'un nou canal per consultar la informació del servei habitual, consultar les afectacions en el funcionament de les línies a causa de la realització d'obres o incidències i també hi podran presentar queixes i reclamacions. Mentre el telèfon va estar en període de proves, Nadal va confessar que hi havia trucat d'amagat per comprovar el seu funcionament i la resposta obtinguda havia estat molt bona. D'altra banda, en les setmanes vinents entrarà en funcionament una nova web de Rodalies vinculada a la Generalitat. El telèfon i la web juntament amb les mesures anunciades per Renfe per millorar la comunicació «permetran començar un procés per solucionar les deficiències de comunicació», va concloure Nadal.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.