Els usuaris valoren positivament el servei de bus de Reus, tot i que s'haurien de millorar les parades

Un estudi que ha elaborat el grup Ceres posa de relleu la percepció de millora que tenen els usuaris sobre el servei municipal d'autobús, que ofereix Reus Transport. Un dels aspectes més ben valorats –amb un 9,44– és la instal·lació dels nous panells electrònics que informen sobre l'arribada dels autobusos en una parada. Això ha servit perquè els usuaris tinguin la sensació de més puntualitat, tot i que consideren que encara s'ha de fer un esforç perquè els busos arribin a l'hora.

En canvi, el que agrada menys als usuaris enquestats és l'estat de les parades i les marquesines, tot i que han rebut una puntuació de 7,11. Paradoxalment, la societat municipal està embastant un projecte de millora del mobiliari de les parades a tota la xarxa que es donarà a conèixer pròximament. Els usuaris tampoc no estan contents amb la relació qualitat-preu del servei, que, d'altra banda, valoren amb un 7,1.

Pel que fa als aspectes de seguretat, els usuaris entrevistats valoren per sobre del 8 la conducció dels xofers i la seguretat dels autobusos, així com la netedat i la comoditat dels vehicles i la informació a l'interior dels busos.

En referència la planificació de les línies, de l'estudi se n'extreu que el nivell de satisfacció també és elevat, ja que s'han registrat puntuacions també superiors al 8.

Totes aquestes dades i d'altres de complementàries donen un resultat de valoració del servei d'un notable, perquè els usuaris valoren, de mitjana, amb un 8,22 el servei.

Ceres –que porta a terme aquest estudi des del 2001– ha elaborat el treball amb una mostra de 1.077 usuaris de totes les línies que s'oferien en el servei de transport públic durant el període del 9 d'octubre al 15 de desembre del 2009.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.