ROGER MELCIOR

IMPULSOR DEL WEB RODALIA.INFO

«El dia que l'usuari es cansi d'enviar informació això ja no tindrà sentit»

El projecte Rodalia.info, que neix d'una iniciativa ciutadana, permet seguir tant a través del Twitter com del web, l'estat de la xarxa ferroviària de Barcelona minut a minut a través d'informacions aportades pels usuaris

Donar informació de primera mà i de la forma més ràpida possible. Amb aquest objectiu Roger Melcior i l'empresa Pimpampum.net van crear Rodalia.info, un portal d'internet que a través de les aportacions dels usuaris de Twitter permet tenir coneixement immediat de l'estat de la xarxa de rodalies i de les línies de Ferrocarrils de la Generalitat. El portal ha estat valorat de forma positiva per la directora general d'Atenció Ciutadana de la Generalitat, Marta Continente.

–Com va sorgir la idea de crear aquest web?
–«Ja feia temps que un grup d'usuaris ens informàvem de les incidències que trobàvem a través de Twitter, però vam pensar que seria bo que totes aquestes informacions es poguessin ordenar i presentar-les conjuntament perquè tothom hi pogués accedir.»
–Quina valoració feu d'aquests primers dies de funcionament?
–«Hem coincidit amb uns dies que hi ha hagut força incidències i els mitjans de seguida s'han fet ressò del portal. Hem rebut més de tres mil visites al web i tothom ens ha agraït molt el servei, sobretot per la manca d'informació que hi ha a dins dels trens i a les estacions. De tota manera, volem esperar un temps per veure com evoluciona, perquè el dia que l'usuari es cansi d'enviar la informació tot això ja no tindrà sentit.»
–La gent utilitza només el servei per avisar d'incidències o també s'hi inclouen altres informacions?
–«Majoritàriament la gent envia informacions relacionades amb avaries però ens hem trobat que hi ha qui també informa per dir que hi ha normalitat. Fins i tot algú ha arribat a penjar fotos d'operaris que arreglen algunes de les avaries anunciades.»
–Voleu ser l'alternativa al web oficial de la Generalitat?
–«Més que una alternativa som un complement. Si no, per exemple, no hauríem posat un avís permanent amb un enllaç al web de Rodalies de la Generalitat perquè tothom pugui informar-se de les obres que afecten les línies R3, R4 i R7. La nostra idea és que allò que la Generalitat no vol o no pot fer ho podem fer els ciutadans.»
–Fa falta que l'administració utilitzi més algunes eines com les xarxes socials?
–«Per nosaltres les xarxes socials són un canal a desenvolupar i, de fet, ja hi ha països que les utilitzen com una via d'informació habitual. Aquí, de moment, l'Administració sembla que no en vol potenciar gaire l'ús, però és clar que aquestes eines et permeten una instantaneïtat de la informació que altres vies no tenen.»
–Fins a quin punt controleu que la informació que apareix sigui correcta?
–«En aquests primers dies de funcionament no ens hem trobat cap informació falsa. És cert que sempre corres el risc, però qui publica una informació no és un usuari anònim i la resta d'usuaris de Twitter podran demanar-li explicacions, deixar-lo de seguir... D'alguna manera, el fet de poder perdre credibilitat a la xarxa és un element dissuasiu.»
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a