El govern inicia els tràmits perquè el metro arribi a Montigalà i Sant Crist

Abans de l'estiu es farà públic l'estudi informatiu per fer arribar l'L1 a aquests barris de Badalona

Encara és un projecte embrionari, que no té calendari d'execució, però agafarà embranzida en uns mesos, quan estigui enllestit l'estudi informatiu. El Departament de PTOP calcula que el document veurà la llum abans de l'estiu i serà aleshores quan comencin els tràmits per fer realitat la prolongació de l'L1 del metro cap als barris de Montigalà, Sant Crist de Can Cabanyes i Lloreda.

L'alcalde de Badalona, Jordi Serra, assegura que l'ampliació de la línia que ara acaba al barri colomenc del Fondo és una «prioritat» per a la ciutat, després que s'hagi posat en marxa l'L10 a La Salut i Llefià i a l'estiu sigui el torn de l'estació de l'L2 del Centre. «És un projecte de futur pròxim, molt positiu, que beneficiarà 40.000 persones que viuen en aquesta zona», explica Serra, que es felicita per la decisió de la Generalitat de tirar endavant el nou tram de metro. «És una mesura que té sentit i lògica», hi afegeix. A més del servei ciutadà, l'alcalde creu que l'arribada del metro a aquests tres barris badalonins servirà per «potenciar molt» la zona comercial, sobretot la de Montigalà, on se situen un gran nombre de grans superfícies.

L'alcalde, però, considera que l'actuació s'hauria d'haver executat fa anys, quan es van aixecar els habitatges de la Villa Olímpica de Montigalà, amb motiu dels Jocs Olímpics de Barcelona 92. «En el moment que es van fer els pisos, hauria tingut sentit fer la línia de metro», diu Serra, que admet que la falta de cobertura d'aquest mitjà de transport a la zona era un «deute» amb Badalona.

A Bufalà, en un futur

La prolongació de l'L1 de Santa Coloma a Badalona no té data, però l'alcalde Serra assegura que serà «aviat». «És un projecte de futur pròxim», diu. En una segona fase, a mitjà o llarg termini, es podria estudiar allargar la línia cap a Bufalà i fer-la baixar per Martí Pujol fins el centre de la ciutat.

Unes obres «senzilles»

i.m

Fer realitat l'ampliació de la línia 1 del metro cap als barris badalonins de Montigalà, Sant Crist i Lloreda no suposaria, a priori, una obra faraònica com ho ha estat fer els trams de l'L9 i l'L10 a Santa Coloma i Badalona. El fet que es pugui fer-la passar per espais amplis oberts, amb habitatges a força distància –com ara el parc de les Muntanyetes o el parc de Montigalà–, la converteix en una obra «més senzilla». «L'obra és d'una complexitat menor de les que s'ha fet a altres trams», explica l'alcalde de Badalona, Jordi Serra. I és que, per poder prolongar l'L2 fins el centre, s'ha hagut de tallar el carrer de Francesc Macià, una de les arteries principals que condueixen al centre de Badalona. Les obres de l'L1 es podrien fer sense tuneladora i a cel obert.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.