Manel Nadal garanteix les inversions en mobilitat al Penedès malgrat la crisi

El PSC fa un balanç positiu de les infraestructures amb projectes com la nova C-15 o el tren orbital

Manel Nadal va assistir a la presentació del manifest Per una millor mobilitat a l'Alt Penedès i el Garraf de la federació del PSC de les dues comarques, ahir al matí a Canyelles. Durant la seva intervenció, el secretari de Mobilitat va destacar l'Eix Diagonal, la via que unirà Vilanova, Vilafranca, Igualada i Manresa, i el tren orbital, que enllaçarà Vilanova i Mataró per l'interior, com a unes infraestructures que «articulen un territori» prescindint del pas per Barcelona. Es tracta d'un «nou àmbit» de la xarxa de comunicacions, segons Nadal.

Obres «a tot ritme»

El responsable de Mobilitat va insistir que les obres de l'Eix Diagonal «van a tot ritme i no es poden aturar» tot i estar «en un moment de crisi». Com a exemple del desenvolupament de les obres, Nadal va referir-se a la construcció de 90 quilòmetres de túnel al Montgròs. Segons el secretari de Mobilitat, l'Ajuntament de Canyelles està realitzant «un seguiment molt explícit» de les obres. Per a Nadal, els problemes ocasionats són «molt puntuals» i suposen «l'afectació d'algunes finques»; aquest és el cas d'un veí del municipi que va interposar un contenciós en desaprovar l'ocupació temporal de part dels seus terrenys per les obres, i per la suposada afectació a algunes cabanes de pastor de la zona. En el mateix sentit, l'alcalde de Canyelles, Xavier Robert, assegura que es tracta de «temes menors».

Manel Nadal també va referir-se al projecte de línia ferroviària orbital, que preveu la creació de catorze estacions a l'Alt Penedès i el Garraf, i que també «permetrà la integració urbana dels trens de Vilanova i Sitges». Pel que fa a la xarxa de rodalies, el secretari de Mobilitat va reconèixer que al Penedès existeix «una demanda de millorar la qualitat del servei». «La previsió és que a començament de juliol es puguin portar tots els Civia [els nous models de tren] a la línia de Vilanova», va dir Nadal, que va parlar de «problemes de saturació en la línia». Quant a l'emplaçament de la futura estació de trens regionals de Vilafranca, Nadal va deixar clar que haurà de ser als afores. «No podrà ser al centre. Una altra cosa és que es vulgui fer una batalla sense sortida», va dir.

Nadal també va referir-se al nou model de peatge en què treballa la Generalitat, que aposta per aplicar descomptes per ocupació de vehicle, pel seu respecte al medi ambient i per nombre de viatges mensuals. La suma d'aquestes consideracions podrien permetre un descompte d'entre el 75 i el 80% del preu del peatge.

LES FRASES

MANEL NADAL
secretari de mobilitat de la generalitat
«Tenim el compromís de mantenir la inversió, accelerar les obres de l'Eix Diagonal i fer un esforç en la planificació de les obres de futur. Volem aplicar descomptes en els peatges. Estem treballant en un nou model»
«Estem en un moment de crisi. L'Eix Diagonal és una obra que va a tot ritme i no es pot aturar. Està garantit que continuarà»
Si Vilafranca vol tenir una estació de regionals no podrà ser al centre. Una altra cosa és que es vulgui fer una batalla sense sortida»
RAFAEL ROIG
PRIMER SECRETARI D ELA FEDERACIÓ DEL PSC DE L'ALT PENEDÈS I EL GARRAF
«Hi ha hagut un treball d'entesa amb les mateixes comarques i amb el govern de Catalunya. Estem contents i satisfets del nivell de diàleg que hi ha. El full de ruta que ens hem marcat no s'ha acabat»

Un manifest de reconeixement

Els socialistes de l'Alt Penedès i el Garraf van reconèixer, en paraules del seu primer secretari, Rafael Roig, el «treball d'entesa» amb «el govern de Catalunya» en matèria de mobilitat. «Avui mirem enrere i ens adonem que allò que dèiem el 1999 ha esdevingut», va assegurar la diputada del PSC Mila Arcarons. Al manifest Per una millor mobilitat a l'Alt Penedès i el Garraf, el PSC fa un repàs a les inversions en infraestructures i serveis de transport realitzats pel govern de la Generalitat els darrers anys. Així, el document recull projectes com la construcció de l'Eix Diagonal, que habilitarà un nou traçat de la C-15 per millorar la connexió amb l'interior. Per als socialistes, es tracta d'una de les seves reivindicacions que ja «comença a esdevenir realitat».

L'entrada en funcionament de la variant de la C-243a a Sant Sadurní d'Anoia i les millores en la conservació de la xarxa viària, amb obres com l'adequació de la carretera de les Costes, són altres dels exemples de la inversió de la Generalitat al Penedès per al PSC. El partit també destaca el desplegament del pla de transports de viatgers 2008-2012 com a l'eina que ha permès que el Garraf disposi de més freqüències directes amb Barcelona i l'aeroport mitjançant el transport públic; la millora de la connexió entre Subirats i Sant Sadurní, i la implantació del servei exprés des de Vilafranca i Sant Sadurní a Barcelona són altres dels exemples de millora que ha comportat el pla, segons el PSC. Al manifest també es reconeix l'increment de serveis a les línies de rodalies, i cita la línia orbital ferroviària i la futura estació del tren d'alta velocitat a Vilafranca com a projectes que ajudaran al desenvolupament econòmic del Penedès.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.