Infraestructures

El futur Raval de la Mar comunicarà la Pineda amb Vila-seca a final del 2012

La nova autovia urbana, que el govern ha adjudicat per 23,3 milions, esquiva la retallada i s'iniciarà a l'estiu

L'històric projecte del Raval de la Mar –que neix d'un compromís signat ja el 1992– esquivarà els ajustos en obra pública anunciats també per la Generalitat, i es començarà a construir a partir de l'estiu, amb un termini d'execució de 28 mesos. El projecte consistirà, d'entrada, en el desdoblament del tram de 3,3 quilòmetres de l'actual carretera TV-3148 entre la sortida de Vila-seca i la plaça de la Unió Europea de la Pineda (davant l'hotel La Hacienda), que es convertirà així en una autovia urbana. Tindrà dos carrils per sentit de 3,25 metres d'amplada separats per una mitjana, a més de carrils per aparcar-hi en alguns trams, voreres, un carril bici de 2,5 quilòmetres i zones de passeig i descans. A més de les rotondes d'enllaç ja existents amb l'autovia A-7 a Vila-seca i amb la C-31b entre Tarragona i Salou (rotonda de la Piconadora), es faran dos giratoris més intermedis per accedir a la zona residencial i de serveis de Port Aventura, al santuari de la Mare de Déu de la Pineda i al parc de la Torre d'en Dolça. Més a prop de la Pineda, també es remodelarà la rotonda d'accés al golf, d'enllaç amb la TV-3146, acabada de fer, per cert, fa ben poc. L'autovia requerirà nous canals de desguàs sota les noves rotondes, així com dues noves estructures: una passarel·la de 281 metres de llarg i 4,5 d'ample, per a ciclistes i vianants, per creuar la rotonda sobre l'A-7, i un pont de 43 metres de llarg i 17 d'amplada per al pas del ferrocarril. Les obres de l'autovia urbana es completen amb la instal·lació d'enllumenat, mobiliari urbà, xarxa de reg, enjardinaments i semàfors.

Vial segregat i mur verd

Per evitar el pas de camions per la nova autovia, el projecte també inclou la construcció d'un vial segregat paral·lel per a ús intern sobretot de vehicles pesants i de mercaderies perilloses amb origen o destí a la petroquímica i, en el futur, al port de Tarragona. La nova carretera, de 2,1 quilòmetres, anirà de la rotonda de la Piconadora a la de l'A-7, i tindrà dos carrils de 3,5 metres d'ample i vorals de metre i mig. A més, s'hi faran dues rotondes, de 48 metres de diàmetre cadascuna, per facilitar la mobilitat interior del polígon. També requerirà un nou pont de 15 metres de llarg i 14 d'amplada per travessar la línia fèrria de Salou. Entre el vial i l'autovia urbana s'hi crearà una zona verda i espais lliures de més de 76.000 m², perquè actuï de mur verd i separi la indústria química de les zones turístiques, i s'eviti així l'impacte visual.

El projecte costarà 23,3 milions, dels quals la Diputació en pagarà 10, i el Departament de Política Territorial, la resta. L'obra serà possible gràcies a la cessió de terrenys de l'Ajuntament de Vila-seca, Port Aventura i les empreses Ercros Industrial, Bayer Polímeros i Clariant Ibérica.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.