Infraestructures

Adif amplia la informació del subsòl del barri Güell-Devesa de Girona per evitar més incidents al túnel del TAV

El terra de la nau de Mas Xirgu es va aixecar dos centímetres per la fuita de fang

El cap d'infraestructura del TAV, Mauro Bravo, després de l'incident atribuït a l'existència d'un pou va admetre: «Hem tornat a recopilar més informació per quan fem el túnel II per evitar més incidents.» Bàsicament, el segon tram de túnel circula just per sota d'habitatges al barri Güell-Devesa i per Fontajau. Bravo va explicar això davant d'una reunió de l'Ajuntament i els tècnics d'Adif amb associacions de veïns i comerciants de la ciutat.

La trobada va servir per explicar que un pou no controlat va ser el motiu de la fuita de fang en una nau de Mas Xirgu, com es conclou en l'informe que ja han fet arribar a l'Ajuntament els tècnics d'Adif. Ho va corroborar també un enginyer de la UPC i assessor extern d'Adif, Gonzalo Ramos, que va admetre que són normals les fuites de fang en la construcció de túnels amb tuneladora. Ramos va explicar que els mesuraments posteriors van permetre comprovar que el terra de la nau s'havia aixecat 2 centímetres. Per contra, va assegurar que no hi havia danys estructurals amb els 7 mil·límetres de moviment que hi ha haver i va dir que moltes de les esquerdes a les parets existien abans de l'incident.

La «Gerunda», a l'agost a l'estació

El director de l'obra, Carlos Martínez, va explicar que actualment la tuneladora Gerunda ha perforat uns 300 metres de túnel i que «executa uns 20 metres de mitjana al dia», per sobre de les previsions inicials que s'havien fet. Amb aquest ritme, Martínez calcula que en 15 dies es trobarà al final del carrer Alacant, on farà una parada tècnica per revisar el capçal, i que «a final d'agost es preveu que arribi a la zona de l'estació». No serà fins a principi del 2011 quan començarà la segona part de túnel cap a Fontajau. Els veïns van expressar els seus temors amb la seguretat i van demanar més transparència en tot el procés de les obres, així com més informació als ciutadans.

Submarinistes a la tuneladora

La tuneladora ha estat aturada de dijous a dilluns en el tram que passa per sota les naus industrials al sector de Mas Xirgu de Girona. Uns submarinistes van entrar entre la part de fang i aigua per comprovar el funcionament de tota la maquinària, i també l'estat dels elements tallants que composen el capçal que permet avançar pel túnel. L'operació cal realitzar-la amb submarinistes per la pressió que hi ha a l'interior del capçal que garanteix l'avanç.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.