L'Ajuntament de Mataró cedeix i els promotors de la ronda Barceló no faran ara el pas subterrani del port

L'obra, que costava més de 6 milions, haurà d'assumir-la el consistori

«Perquè un sector es desenvolupi ha de ser viable i s'han d'equilibrar els beneficis i els costos.» El regidor d'Urbanisme, Ramon Bassas (PSC), admet que la major part de les al·legacions que es van fer al projecte posaven en dubte aquesta viabilitat i que el que s'ha fet és revisar i actualitzar el valor del sector d'acord amb les condicions actuals del mercat. La conseqüència ha estat que s'ha eximit els propietaris d'una part de les càrregues que havien d'assumir inicialment i que estaven quantificades en gairebé 8 milions d'euros. En concret, els promotors ara ni s'hauran de fer càrrec de l'accés de vianants cap al port, que tenia un cost estimat de més de 6 milions d'euros, ni de la reurbanització d'alguns trams de carrers. Així mateix, també s'ha exclòs la reforma del Camí Ral, entre la ronda Barceló i el carrer de la Cooperativa. De fet, el mateix Ajuntament ja està executant aquesta darrera actuació a càrrec del fons estatal d'inversió local. Bassas admet que aquestes actuacions que els privats deixaran de fer les haurà de fer l'Ajuntament quan disposi del finançament necessari. «Aquesta és una solució per fer avançar un projecte, ja que, tot i la crisi, la ciutat no pot aturar-se», apunta el regidor.

El pla de millora d'aquest àmbit de la ciutat ha de servir per obtenir espais per a nous equipaments, més espais lliures i un aparcament que s'ha de construir sota la mateixa ronda Barceló, de 280 places. Pel que fa al nombre de pisos previstos, se'n crearan 492, dels quals 390 seran de renda lliure; 68, de protecció pública, i 34, concertats. A més, la intenció és que les plantes baixes dels edificis d'habitatges siguin comercials.

A Can Fàbregas no afecta

La rebaixa de les càrregues urbanístiques, però, no afectarà el desmuntatge de la nau de Can Fàbregas i de Caralt, inclosa també en aquest pla urbanístic, tot i que és lluny de la ronda Barceló. Segons el regidor d'Urbanisme, el cost d'aquesta intervenció es manté igual que abans i, per tant, seran els propietaris i promotors de la ronda Barceló els que se n'hauran de fer càrrec. A més, el cost de tornar a muntar tant la fàbrica com la xemeneia i els dos edicles a l'altra banda del carrer Biada tampoc es modifica, i els treballs els assumiran els promotors del sector del carrer Biada. El projecte de reparcel·lació, que s'ha aprovat definitivament, permet dir que el propietari del solar on s'han de fer els grans magatzems d'El Corte Inglés és ja l'empresa municipal d'urbanisme, Pumsa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.