el lector escriu

Cotxes i ajuts públics

Dilluns passat la Generalitat aprovava l'AutoCAT, un pla monstruós que té per objectiu suprimir les clàusules ambientals i de gamma del pla 2000E de Zapatero, per subvencionar vehicles més contaminants i elitistes pel fet de ser molt més fabricats a Catalunya. Probablement aquest pla sigui el pitjor atreviment de la legislatura d'un govern considerat d'esquerres i progressista:

L'AutoCAT promociona la mobilitat de luxe en temps de crisi: qui es gasti 49.000 euros en un vehicle tindrà ajuts públics, però els aturats que busquen feina ni tan sols obtenen descompte o gratuïtat en el transport públic. L'AutoCAT generarà menys llocs de treball que la promoció del transport públic. Tot i que el transport públic avui només es fa càrrec del 14% dels desplaçaments a Catalunya, les nostres empreses ferroviàries i d'autobús ja generen més llocs de treball directes que Seat i Nissan juntes. Què passaria si en comptes de subvencionar multinacionals amb ganes de marxar del país s'implantés un transport públic potent al Camp de Tarragona, Girona, Lleida i Terres de l'Ebre, com s'ha fet a Barcelona? L'AutoCAT menysprea la qualitat de l'aire i fa cas omís a les sancions que la Unió Europea imposarà a la Regió Metropolitana de Barcelona per tenir una qualitat de l'aire sota mínims, que provoca la mort prematura a més de 3.000 persones anualment. De què serveixen els sacrificis ciutadans per estalviar energia si després la Generalitat dedica part dels nostres impostos a subvencionar els qui més contaminen? El president Montilla hauria de redreçar aquesta situació, prioritzant la salut pública, els ajuts a qui més els necessiten i una ocupació veritablement estable i sostinguda al llarg del temps. En definitiva, contra la crisi, més transport públic que mai!