La carretera de ronda de l'estany de Banyoles serà traspassada als ajuntaments i incorporarà una via verda

La carretera que ressegueix l'estany de Banyoles per la banda de ponent (a l'altre costat de la ciutat) es transformarà en una via semiurbana pensada, sobretot, per als vehicles motoritzats dels veïns de la zona, els vianants i els ciclistes. La reforma de la GI-V-5248 anirà a càrrec de la seva propietària, la Diputació (l'ens provincial ja n'està redactant el projecte) i s'inclou en el tracte per a l'imminent traspàs d'aquesta carretera als dos municipis per on passa, que són Porqueres i Banyoles. Si es compleixen les previsions, els treballs s'executaran entre el 2010 i el 2011. La carretera és d'uns 3,4 km. La major part del traçat (els 2,6 quilòmetres centrals) pertanyen a Porqueres, mentre que els extrems són dins del terme de Banyoles. Els dos consistoris acaben d'aprovar els corresponents convenis.

Els canvis no afectaran el traçat, que es mantindrà tal com és ara. En canvi, sí que s'ampliarà la plataforma de la carretera, que farà 7,5 metres, dels quals cinc correspondran a la calçada per a vehicles motoritzats i la resta, a un carril per a vianants i ciclistes. Com que es vol que no sigui una carretera de pas, sinó que es faci servir, sobretot, pels desplaçaments locals, la calçada segurament tindrà alguns ressalts perquè no s'hi circuli de pressa. Una altra possibilitat –s'ha apuntat des de l'Ajuntament de Banyoles– és que s'hi estableixi el límit de velocitat a 30 km/hora, tal com passa en diverses zones urbanes.

El ple de Banyoles va aprovar el conveni aquesta setmana. Tots els grups hi van votar a favor, excepte ICV, que es va abstenir. La seva regidora, Núria Langa, va dir que s'hi pronunciarien a favor o en contra quan coneguin el projecte constructiu i se sàpiga exactament l'abast de l'ampliació de la plataforma de la carretera.L'alcalde, Miquel Noguer, va tenir unes paraules d'agraïment vers el regidor d'ERC (a l'oposició), Jaume Sitjà, perquè els tractes amb la Diputació per al traspàs i la reforma de la GI-V-5248 es van iniciar quan aquest era el diputat ponent de carreteres.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.