Seat pacta el tercer expedient temporal amb els sindicats, ara per a 7.789 empleats

Amb aquest altre ERO, acceptat només per la UGT i CCOO, ja sumarà tretze mesos de suspensió de feina

Des del novembre fins al desembre, és a dir, durant tretze mesos, Seat haurà encadenat tres expedients temporals de regulació d'ocupació. A més, la llista no s'acaba aquí, perquè el grup automobilístic ja va avisar que necessita mesures de flexibilitat fins que no arribi la producció de l'Audi Q3, l'any 2011. L'últim dels expedients el van pactar ahir la direcció de la companyia i els sindicats UGT i CCOO, i no va ser signat per la resta de sindicats, que s'hi van oposar. La CGT presentarà avui mateix un escrit d'oposició davant el Departament de Treball per intentar minimitzar l'acceptació del pacte.

Segons el document acordat ahir, aquest tercer expedient temporal afectarà un màxim de 7.789 treballadors de les plantes de Martorell i la Zona Franca de Barcelona en l'últim trimestre de l'any i, més concretament, entre el 31 d'agost i el 23 de desembre, segons va explicar ahir un portaveu de Seat. Els treballadors afectats percebran el cent per cent del sou i de l'antiguitat sempre que facin cursos de formació, i la suspensió de feina es farà de manera rotatòria, per tal que cap treballador estigui més de dos mesos a l'atur. No s'hi inclouran els treballadors majors de 53 anys per no perjudicar la seva cotització per a la jubilació i, a més, no afectarà el període de vacances, que es respectarà.

900, a casa, cada dia

Seat enviarà a casa uns 500 treballadors entre l'1 d'agost i el 13 de setembre i 900 més entre el 14 de setembre i el 23 de desembre però, a més, aturarà les tres línies de producció. La línia número 1 (que fa l'Ibiza) s'aturarà durant 21 dies; la línia 2 (León i Altea), durant 21 dies més, la qual cosa afectarà, respectivament, 2.150 i 2.140 treballadors. La línia 3 (Exeo) es pararà durant 14 dies, la qual cosa afectarà 970 treballadors. En algun moment en què les tres línies de producció estiguin aturades i s'hagi enviat a casa 900 treballadors (el dia 7 de desembre, dilluns de pont, podria ser una bona data, segons els sindicats), gairebé les dues plantes de Martorell i Zona Franca estaran totalment buides.

Segons les estimacions de la direcció de Seat, amb aquest tercer expedient es reduirà en 66.833 el nombre de cotxes fabricats a les plantes catalanes, i l'objectiu és tancar l'any amb una producció de 290.000 unitats.

La CGT, un sindicat que ha rebutjat l'expedient, que no l'ha signat i que demà presentarà l'escrit d'oposició, es queixava ahir que «Seat presenta un altre ERO eludint raons de producció i, justament, no ha tingut en compte les vendes del juny, que són positives», segons va explicar ahir Paco Selas, membre del comitè intercentres de Seat i de la CGT. «Seat està demanant més del que li fa falta», es va queixar, i va lamentar que s'hi inclogui la plantilla de la Zona Franca, «on, en els últims quatre mesos, s'està treballant molt més que en els sis mesos precedents». La CGT tem que Seat presenti un altre expedient ja en l'exercici del 2010, fet més que probable i que, fonts sindicals, apunten que podria avançar-se a finals de l'exercici en curs.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.