Entusiasme a Sitges amb un tràiler del nou «Crepuscle»

La campanya publicitària de la nova entrega de la saga Crepuscle, que s'estrenarà el pròxim 18 de novembre a l'Estat espanyol amb el títol de Luna nueva, va demostrar ahir el seu poder de convocatòria en reunir centenars d'adolescents, preferentment noies, que van cridar extasiades en veure a la pantalla el vampir Edward Cullen interpretat per Robert Pattinson, a l'Auditori de Sitges per assistir a la projecció, ahir al migdia en sessió gratuïta, d'un tràiler i dos fragments (doblats al castellà) de la pel·lícula.

Només van ser cinc minuts d'imatges de Luna nueva (encara arribaran l'eclipsi i l'aurora que juntament amb el crepuscle inaugural formen part de la saga romàntica de vampirs escrita per Stephanie Mayer), però el públic adolescent no tan sols va conformar-se sinó que, a la sortida, semblava satisfet d'haver assistit a aquesta engruna de primícia abans de l'estrena del pròxim 18 de novembre. Dilluns ho podran explicar als seus companys d'institut.

Una cinquantena de fans de la saga fins i tot van dormir sota els porxos de l'edifici on s'ubica l'Auditori per assegurar-se l'entrada a l'esdeveniment, un acte promocional de la productora Aurum, dins del festival de Sitges, que va comptar amb la presència del jove actor anglès Jamie Campbell. Aquest, després d'interpretar Anthony Hope a l'adaptació cinematogràfica de Sweeney Todd realitzada per Tim Burton, encarna un personatge secundari a Luna nueva i també ha participat a la setena entrega de la sèrie Harry Potter.

El cinema en majúscules, però, també té les seves oportunitats a Sitges, on, dins de la secció Noves visions, s'ha projectat la magistral Visage, un fascinant exercici de posada en escena del twainés Tsai Ming Liang que s'inspira en el Sant Joan Baptista de Leonardo (l'obra és un encàrrec del Museu del Louvre) per realitzar una pel·lícula sobre l'hipotètic rodatge d'un film sobre Salome (interpretada per Laetitia Casta) i, amb la presència de Jean Pierre Leaud i Fanny Ardant, fer un homenatge al seu admirat François Truffaut. També hi ha bon cinema, però dins de la tradició narrativa, a La celda 211, un film de presons de Daniel Monzón que, després de ser presentat en una secció paral·lela de la Mostra de Venècia, s'ha exhibit a Sitges en una sessió especial a banda de la secció oficial.

La celda 211 narra amb molta potència i credibilitat un motí en una presó liderat per Luis Tosar, que fa una admirable interpretació lluny del seu registre habitual. Per fer-ne un elogi definitiu, no sembla una pel·lícula espanyola.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.