Akrocard de Vall-llobrega construeix una nau de 2.700 m² per fer noves targetes amb xip

L'empresa hi destina una inversió d'un milió d'euros i el trasllat es farà entre final d'any i començament del vinent

La decisió de traslladar-se a una altra planta coincideix amb una aposta per potenciar la recerca i el desenvolupament i especialitzar-se en la fabricació de les targetes més innovadores, que són les que utilitzen la tecnologia d'identificació de radiofreqüència (RFID). Aquesta nova planta multiplicarà la seva capacitat.

Akrocard produeix targetes plàstiques de PVC personalitzades amb tot tipus d'acabats. Les targetes RFID, d'identificació de radiofreqüència, funcionen amb un xip que en millora la seguretat i la qualitat, a més d'incrementar-ne la durada. Un dels objectius de l'empresa és potenciar aquestes targetes i desenvolupar a la nova nau les targetes criptogràfiques. «En aquestes targetes s'hi pot posar la signatura digital i comporten una millora en el tema de seguretat», segons va explicar el director d'Akrocard, Lluc Noelle.

Targetes innovadores

L'empresa vol potenciar les targetes de darrera generació i té previst que el 30% de la seva facturació provingui d'aquesta especialització. Actualment, la targeta RFID és el producte més potent que elabora aquesta firma. Es tracta d'un sistema d'emmagatzematge i recuperació de dades que utilitza xips per tal de transmetre la identitat d'un objecte per mitjà d'ones de ràdio.

La producció d'Akrocard és d'uns tres milions de targetes plàstiques mensuals, de les quals la majoria són magnètiques.

L'empresa, que ha tingut un creixement constant des de la creació, al 1996, factura actualment uns 6 milions d'euros anuals i la previsió és de créixer, aproximadament un 15%, malgrat el context actual.

Els productes d'Akrocard es destinen a clients molt diversos, entre els quals hi ha empreses de pàrquing i mútues d'assistència mèdica i de viatge. Les targetes s'adrecen, entre altres aplicacions, al món comercial i publicitari, a la fidelització de clientela, control d'assistència, identificació d'equipatge, assistència en viatges, l'obertura de portes per a cadenes hoteleres i carnets de soci.

Actualment, l'empresa té, a més de la seu a Vall-llobrega, una delegació comercial a Barcelona, una a França (a prop de Montpeller) i aquest any s'ha obert una delegació comercial a Colòmbia.

LES DADES

Seu central:
Vall-llobrega (polígon industrial).
Delegacions comercials:
Barcelona, França i Colòmbia.
Any de creació:
El 1996 es va crear a Barcelona. Trasllat a Vall-llobrega el 2002.
Facturació anual:
Cap a 6 milions d'euros.
Producció:
Tres milions de targetes mensuals.
Exportació:
Entre un 15 i un 20% de la producció.
Pàgina web:
www.Akrocard.com
Número de treballadors:
Una trentena.
LLUC NOELLE

«La crisi actual no ens afecta gaire i la previsió és créixer»

Noelle és el propietari d'aquesta empresa familiar, que ha trobat en l'especialització i la innovació la fórmula bàsica per créixer
M.C
–Quan es van començar a construir les noves instal·lacions?
–«Ara fa aproximadament un any i la previsió és tenir-les acabades a final d'aquest any o començament del vinent.»
–Què comportarà disposar de molt més espai que ara?
–«Es podrà ampliar la maquinària destinada sobretot a targetes RFID i també desenvolupar les targetes criptogràfiques i xips de contacte.»
–Quins canvis bàsics destacaria dels últims anys a l'empresa?
–«Hem crescut i hem passat de les arts gràfiques a l'electrònica.»
–Hi ha previst un increment de plantilla amb les noves instal·lacions?
–«Sí que està previst, tot i que el nombre encara s'ha d'acabar de concretar.»
–Quins són els productes que han tingut més èxit?
–«Les targetes RFID són de les que més èxit han tingut. S'han complert les expectatives que teníem i per aquest motiu volem potenciar aquest producte.»
–Noten la crisi?
–«No ens afecta especialment, ja que estem molt especialitzats. La previsió és seguir creixent en facturació aquest any, pensem que aproximadament un 15%.»
–Voleu incrementar les exportacions?
–«Fa un any que ho fem, perquè és important diversificar tant els mercats com el producte.»
–El departament d'innovació també es potencia?
–«És un altre dels nostres potencials bàsics. Actualment hi treballen cinc persones.»
–Amb la nova seu encara serà més important?
–«Una bona part dels esforços que es faran seran per treballar amb les noves tecnologies i amb personalitzacions dels xips de les targetes.»

Creixement progressiu

Akrocard va néixer a Barcelona el 1996 dedicada, a l'inici, a la fabricació de targetes plàstiques per a empreses i per al procés identificatiu de les entrades i sortides dels seus empleats. La producció va començar en un local de 30 metres quadrats i, al cap de poc temps, la seva capacitat es va triplicar i va passar a tenir 120 metres quadrats. La necessitat de disposar de més espai va fer que els impulsors de l'empresa es traslladessin al polígon de Vall-llobrega, l'any 2002. Aquest trasllat va permetre a l'empresa créixer fins als volums actuals. L'espai, però, ha quedat petit i per aquest motiu s'ha construït la nova nau al costat de les instal·lacions actuals. La intenció que té per ara és de canviar d'espai un cop estigui acabada la nova nau i deixar lliures les naus d'ara. La nova nau permetrà a l'empresa continuar creixent i desenvolupar les línies d'innovació, que són una de les grans apostes.

Distribució d'impressores de targetes

Akrocard també té una línia de distribució d'impressores de targetes plàstiques, per tal d'oferir als clients un servei integral. Aquestes impressores permeten personalitzar les targetes i es venen a l'empresa mateix.

Incorporació de nous mercats per exportar

Akrocard ha endegat aquest any una línia fixa d'exportacions cap a l'Estat francès, Suïssa, Bèlgica, el Marroc, Algèria i les illes de la Reunió i Tahití. «La persona que s'encarrega de les exportacions és francesa i hem iniciat aquesta línia, que està sent un èxit», va explicar el director general, Lluc Noelle. Akrocard ja exportava ocasionalment a l'Estat francès, però a partir d'aquest any ho fa ja de manera constant. «Actualment també es treballa per poder exportar a Portugal», va assenyalar Noelle.

Entre un 15 i un 20% de la producció de l'empresa es destina a exportacions. A l'Estat francès s'exporta bàsicament producte RFID, centrat en les targetes sense contacte, tant de blanques com d'impreses. La majoria d'aquestes targetes es destinen, entre d'altres serveis, a controls d'accessos, targetes de fidelització, establiments d'oci.

A molts països on exporten, les targetes van destinades a complexos hotelers, els quals majoritàriament encara fan servir la tecnologia de banda magnètica, tot i que n'hi ha que ja canvien a les noves tecnologies. Les targetes RFID, entre d'altres productes, també s'exporten a Suïssa, Bèlgica i el Marroc.

I els productes de l'empresa de Vall-llobrega arriben també a Puerto Rico, Cuba i Mèxic. Bàsicament, les compres es concentren en la targeta del sector hoteler amb banda magnètica. Aquest producte ha passat de ser el més venut, a ser avui secundari per l'empresa, tot i que el volum de demanda encara és considerable, segons han informat els responsables d'Akcrocard. Les instal·lacions amb banda magnètica encara fan servir les targetes amb BM, però cada cop més se substitueix per la targeta RFID. Segons destaquen, «és com comparar el casset antic de música amb el CD».

Quant a les delegacions comercials de l'empresa de Vall-llobrega, la de l'Estat francès es va obrir fa prop d'un any i la de Colòmbia (a Bogotà) s'ha posat en servei fa un mes i mig. Aquesta última és per a la zona de l'Amèrica del Sud. Les vendes en aquesta zona s'han iniciat amb la idea que se centrin en les targetes RFID.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.