Trens nous, preus nous

Renfe va començar ahir a renovar els trens de mitjana distància que fan el recorregut entre Barcelona i Portbou, substituint l'obsolet Catalunya Express per ferrocarrils més moderns, els nous S-449, amb moltes més comoditats i que permeten incrementar el nombre de places un 20% i velocitats de fins a 160 quilòmetres per hora, celeritat que no es podrà assolir de cap manera amb l'estat actual de la xarxa ferroviària.

Aquest canvi era de justícia perquè és una reclamació dels usuaris des de feia anys. És una modernització, que de moment ha deixat de banda la línia de Tarragona, i que no ha estat gratis. Renfe, que sí que havia anunciat a bombo i plateret l'arribada dels nous trens, va sorprendre ahir els usuaris amb un increment dels preus dels bitllets. Un augment de tarifes de més d'un 10%, que no pot justificar de cap manera i que explica dient que respon a la política que porta a terme habitualment la companyia quan posa en servei un nou tren. El fet és que Renfe ara cobra més per fer el mateix recorregut, amb el mateix temps que fins ara, i mantenint les limitacions i els inconvenients que comporten les obres del TAV a la xarxa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.