Infraestructures

El consorci promotor de l'aeroport de Reus s'obrirà a la participació d'ajuntaments i sectors privats

És previst que l'organisme es constitueixi oficialment passat l'estiu

Per fi, fumata blanca. L'organisme promotor de l'aeroport de Reus «començarà a treballar com si ja estigués constituït» a partir del juliol. Ho confirmava ahir el director general de ports, aeroports i costes, Oriol Balaguer, tot i que perquè la societat promotora pugui operar de manera oficial caldrà esperar que cada institució integrant ratifiqui els estatuts a través dels seus mecanismes interns de funcionament, procés que es podria donar per tancat passat l'estiu. Representants de les cambres de comerç de Reus i Tarragona, dels ajuntaments d'ambdues ciutats, de la Diputació i la Generalitat, van reunir-se ahir a la seu del Centre d'Estudis Superiors de l'Aviació (Cesda) –a Reus–, i a la sortida hi havia un clima de satisfacció general, una sensació d'èxit que van coincidir a expressar el president de la Cambra de Comerç de Tarragona, Albert Abelló: «Hem estat molt participatius i hi ha hagut acord unànime de com s'ha de configurar» el consorci, i el president del Patronat de Turisme, Joan Aregio: «Hem arribat a una entesa» que a poc a poc s'anirà materialitzant. Ahir es va acordar fixar un calendari de treball per no retardar més el projecte. Així, els diferents actors del consorci rebran dilluns que ve la versió definitiva –que integrarà les esmenes que s'hi han fet– i el divendres següent hauria de començar a superar els tràmits finals.

La societat mercantil que es formarà per promocionar l'aeroport –i algun dia gestionar-lo– tindrà diferents comissions de treball, les quals s'obriran a la participació dels sectors privats i ajuntaments del territori que s'hi vulguin implicar. Ho avançava Aregio però també hi donava suport Balaguer, ja que s'han d'aprofitar les «sinergies» que puguin aportar les infraestructures del territori per «consolidar» el projecte.

Entre les qüestions de què s'haurà de tractar, hi ha l'impacte que tindrà sobre l'aeroport el fet que Ryanair operi des de Barcelona, o el treball intern que s'haurà de fer per aconseguir que més companyies operin des del de Reus, així com també l'aportació de capital que s'haurà de fer. De moment, però, tot és una incògnita, excepte el fet que ahir també es va acordar que la seu central de l'organisme sigui el Cesda. Pel president de la Cambra de Comerç de Reus, Isaac Sanromà, «comença un nou cicle que ha de servir per promocionar el nostre aeroport, fent-lo més competitiu per als passatgers i, alhora, atractiu per a les noves companyies que hi vulguin operar».

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia