Alarma per una taca de cru de 8 km de llargada al mar sud del port de Tarragona

Era a 5 milles mar endins i, tot i que era poc probable que arribés a les platges, la situació era preocupant

Prop de dos quarts de dues de la tarda d'ahir, un remolcador de Repsol va albirar a unes 5 milles (9 quilòmetres) de la costa del port de Tarragona aquesta gran taca. El Cecat va activar la fase d'alerta del pla especial del Camcat quan faltaven cinc minuts per a les quatre, i en poques hores prop de 180 persones s'hi van posar a treballar en un helicòpter, una avioneta, dos remolcadors i una barca de Salvament Marítim. Aquesta era una de les taques que es van trobar, però formava part d'un conjunt irregular de taques que s'estenien al llarg d'unes 4,5 milles.

De moment es desconeix el causant de l'abocament o fuita d'aquesta substància al mar, i tot i que la taca ahir a la nit es mantenia al mateix lloc, membres de Salvament Marítim van assegurar que hi havia la possibilitat que pogués arribar a les costes, tot i que era poc probable. De fet, la taca no afectava els banyistes de les platges, però Fernando Collado, capità marítim de la capitania marítima de Tarragona, va afirmar que no es pot preveure que aquesta taca no arribi a la costa. D'altra banda, el capità va afirmar que s'haurà d'esperar a veure els resultats de les anàlisis per determinar les característiques del cru, «si és que és cru», segons va dir. «Penseu que el mar és com una autopista amb trànsit constant. Serà molt difícil determinar el causant de l'abocament», va afegir-hi Collado.

En principi es preveia que s'acabarien les tasques de neteja en menys de 48 hores. «La situació no és preocupant, però esperem que no hi hagi cap dificultat durant les tasques de neteja acabi afectant les platges», va concloure Collado.

Treball continu de neteja

Ahir mateix, el Ministeri de Foment va enviar al lloc de l'accident dos remolcadors perquè ajudessin en les tasques de neteja. El primer remolcador, el Punta Mayor, va arribar a la zona cap a les vuit del vespre, i a dos quarts d'onze de la nit va arribar-hi el segon, el Clara Campoamor. El primer remolcador es va encarregar d'ahir de comandar totes les tasques de neteja i control de les taques.

El Campoamor, que va arribar més tard, va permetre que es pogués treballar durant la nit, ja que incorpora il·luminació per facilitar la visió nocturna.

Els treballs que es van començar a dur a terme des d'ahir mateix, tal com va determinar Collado, havien de permetre que aquestes taques no s'estenguessin com fa habitualment el cru dins l'aigua. De fet, un cop es va haver activat el Camcat, es van avisar tots els membres de l'activitat portuària perquè participessin en les tasques de neteja a mar, i si aquests treballs no es compliquen es podrien enllestir entre avui i demà.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.