opinió

Bici a Reus, la unió fa la força

Hi ha actuacions polítiques que a vegades fan caure en l'absurd qui les impulsa. Com pot ser, si no, que es doni la situació que –codi de circulació en mà– a alguns carrers on s'ha prohibit recentment circular en bici per Reus puguin passar-hi tota classe de vehicles? O és que, posem per cas, circular un dissabte a la tarda pel carrer Monterols en cotxe no es percep com un entorpiment de la mobilitat dels vianants?

Comença a ser hora que a Reus es deixi de jugar al gat i al ratolí en el tema de les bicicletes. Que es treballi des de la col·laboració entre àrees (i per què no des la participació ciutadana d'usuaris de la bici i de vianants!) per fomentar i consolidar un mitjà de transport saludable, barat i poc contaminant.

I qui no ho vulgui veure no només desaprofita les possibilitats d'una ciutat mediterrània amb una orografia propícia per a aquest ús, sinó que també desaprofita les potencialitats de persones i entitats que apostem per aquesta manera de moure'ns per la ciutat. I l'exemple més clar és la iniciativa ciutadana que han impulsat diferents entitats per aconseguir la convivència entre la bicicleta i altres mitjans. Des d'aquesta tribuna, doncs, oferim el nostre suport per implementar aquest objectiu compartit. Un objectiu que beneficia tothom i no va en contra de ningú.

Ben al contrari, encaparrar-nos a limitar aquest mitjà contradiu polítiques ja encetades des de fa anys pel mateix Ajuntament. En una dècada, passar de menys d'un quilòmetre de carril bici a superar la vintena; la instal·lació de pàrquings per a bicis en 25 punts de la ciutat; la posada en marxa de programes de sensibilització endegats per l'Espai d'Informació Ambiental (EIA); l'organització anual d'una important pedalada massiva que permet conèixer el terme des de dalt de la bici d'una manera saludable i familiar; o la proposta de pla de mobilitat urbana (PMU), o l'estudi de la possibilitat de tirar endavant el bicing a la ciutat...

A la vida resulta un signe de maduresa abordar els problemes quan es plantegen, el contrari de negar-los, que és mostra de prepotència i poca flexibilitat. Si a Reus es detecten usuaris de la bicicleta que no respecten els drets dels vianants, estem d'acord que es prenguin mesures per evitar-ho. Una altra cosa és que es vulgui fer pagar als ciclistes que respectem les normes els plats trencats d'aquells que no respecten la convivència de tothom. No sigui que paguem justos per pecadors.

(*) Portaveu del grup municipal d'ICV-EUiA

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.