Administracions

Girona demana imaginació per no perdre Ryanair

L'Ajuntament, les cambres gironines, PIMEC, FOEG i els sindicats volen una reunió amb el conseller per resoldre l'acord

Volen que Girona sigui per a baix cost i no competeixi amb el Prat

L'Ajuntament de Girona considera que cal tenir “imaginació financera” per trobar una solució que permeti desencallar l'acord amb Ryanair i garantir que la companyia irlandesa mantingui la seva flota d'avions i destinacions a l'aeroport gironí. Així ho va expressar la tinenta d'alcalde d'urbanisme de Girona, Isabel Salamaña, que garanteix que encara manté “un bri d'esperança” per poder reconduir la situació. Una de les possibilitats que es van posar sobre la taula és buscar un crèdit com a alternativa a les subvencions, un model que Ryanair ha emprat a Alemanya.

Així es van expressar Salamaña i l'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, després de reunir-se amb les Cambres de Comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols, així com amb els sindicats FOEG i Pimec. La trobada de tots els agents socials va servir per decidir fer front comú i reunir-se amb urgència amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, “per tal de trobar una solució a curt termini per a l'aeroport de Girona”, com va relatar Pagans. Els agents econòmics i socials també volen posar en coneixement de la Generalitat “l'efecte negatiu que les restriccions pressupostàries poden provocar per al desenvolupament econòmic de la regió”.

No competir amb el Prat

La trobada de tots els agents també ha conclòs la necessitat que “Girona i Reus s'especialitzin amb vols de baix cost i que Barcelona limiti la presència d'aquestes companyies” en el nou model de gestió mixt que promou Aena amb l'entrada de capital privat. Salamaña va expressar “la necessitat de pensar un model d'àmbit català que aposti perquè els aeroports de Girona i Reus siguin complementaris al de Barcelona i no per la competitivitat”. “Perquè mai podrem competir amb Barcelona”. Amb aquest objectiu, totes les institucions ahir presents promouran una reunió d'àmbit català per treballar conjuntament davant el concurs que ha convocat Foment sobre el model de gestió aeroportuària dels aeroports d'interès general.

Precisament, també es va decidir elaborar en un mes un informe que avaluï “el model més idoni per a l'aeroport de Girona amb l'objectiu de valorar què suposaria una desclassificació com a aeroport d'interès general”. Diversos sectors ho reclamen perquè la gestió passés a mans del territori, però els experts alerten que això no permetria volar fora de l'espai Schengen, com seria la Gran Bretanya o el nord d'Àfrica. Salamaña va alertar que la retirada de vols ha provocat cancel·lacions hoteleres per al Girona Temps de Flors.

LA XIFRA

1
mes
és el termini que s'han fixat per tenir un informe sobre pros i contres de desclassificar l'aeroport.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.