CiU i PP volen que el bipartit de Barcelona posi fre a l'ús «sistemàtic» de cercatalents

L'oposició entén que el cas de l'excap de TMB fitxada per Parcs prova que s'abusa d'aquesta pràctica

«No estem en contra de l'estructura empresarial de l'Ajuntament, que en principi ha de servir per millorar la gestió, però la realitat demostra que s'acaben produint casos difícilment explicables», argumentava ahir el regidor de CiU, Eduard Freixedes. El convergent feia referència al cas de l'excap de relacions col·lectives del Metro, que va ser contractada com a cap de relacions laborals i prevenció de l'Institut Municipal de Parcs i Jardins dos mesos i mig després d'haver plegat de TMB, i per a la selecció de la qual es van pagar a un gabinet 16.240 euros, tal com va informar ahir aquest diari.

Freixedes considera que, tot i que des d'un punt de vista societari TMB no té res a veure amb Parcs i Jardins, «ambdues formen part d'un mateix hòlding, per dir-ho d'alguna manera. És com si Criteria contractés una persona que acaba de marxar de «la Caixa» [propietària del grup inversor]». Per Freixedes, l'Ajuntament hauria de tenir «algun sistema de comunicació, una estructura de coordinació» entre ell i les diverses empreses que en depenen, de manera que quan alguna d'elles necessiti cobrir un lloc de treball hi hagi la possibilitat de trobar la persona adequada dins del conglomerat empresarial municipal i no recórrer a gabinets externs, ja que això suposa una despesa extra. «A la pràctica s'acaba pagant per fer feines que es podrien assumir si hi hagués una gestió de personal a nivell de grup, i no només d'Ajuntament», rebla Freixedes.

La popular Àngels Esteller es mou en la mateixa línia. Per Esteller, el recurs «sistemàtic» de l'Ajuntament als gabinets de cercatalents «és un abús absolut que, a més, no assegura que la persona sigui la més adequada». La cap de Parcs i Jardins fitxada amb aquesta fórmula l'any passat, per exemple, només va estar sis mesos a l'empresa, i aquest cop sí que es va optar per la promoció interna per ocupar la vacant. Aquesta és, precisament, la via per la qual advoca el PP, que considera que aquest cas concret «demostra la perversió d'un sistema que condueix a l'absurd». «No diem que no es facin servir els cercatalents. Però ha de ser amb caràcter excepcional, per una qüestió d'urgència o bé com a últim recurs si no apareix ningú després de la promoció interna deguda, i per llocs molt específics. Fer-ho de manera generalitzada, i fins i tot per càrrecs de grau mig, és un abús», insisteix.

L'Ajuntament ha gastat 325.356 euros en 30 processos de selecció de personal via cercatalents en els últims cinc anys i mig: un el 2004; sis el 2006; cinc el 2007; 11 l'any passat, i set en el primer semestre d'aquest 2009.

ELS ENCÀRRECS

Encàrrecs d'ens municipals a caçadors de talents des del 2004 (amb cost i per a empreses)
Ajuntament: 1 procés selectiu, per buscar personal eventual per a la direcció de Serveis Cicle de l'Aigua. 11.948 euros
Parcs i Jardins: processos per cobrir 4 vacants. 41.238 euros
BAGURSA: 1 vacant. 10.330 euros
ProEixample: processos per cobrir 6 vacants. 50.600 euros
TERSA: processos per cobrir 3 vacants. 40.800 euros
Mercabarna: un procés per cobrir una vacant. 7.500 euros
22@: un procés per cobrir una vacant: 30.000 euros
ProNouBarris: processos per cobrir 3 vacants. 24.000 euros
Agència de Promoció Carmel: 1 vacant de director de planejament. 1.148 euros
B:SM: 1 procés per a una vacant. 4.292 euros
BIMSA: processos per cobrir 8 vacants. 93.500 euros
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.