Una ruta cicloturística de 400 quilòmetres unirà les comarques gironines amb la Catalunya del Nord

Cal fer els trams de connexió, que passaran per la Jonquera i per Molló

L'anella cicloturística entre Girona i la Catalunya del Nord ha estat possible després que el Comitè de Cooperació Territorial Europeu acceptés dimecres el projecte, anomenat Enllaç, que té un cost d'1.650.000 euros. Europa aportarà una subvenció d'1.072.000 euros. El projecte ha estat subvencionat per dos motius: reforça els vincles entre dos territoris separats per una frontera, però que mantenen molts vincles històrics i potencia un model turístic sostenible.

La resta del cost anirà a càrrec dels tres impulsors d'Enllaç: el Consorci de la Via Verda, amb 332.000 euros, que aporten la Generalitat, la Diputació i els consells comarcals de l'Alt i el Baix Empordà i el del Ripollès; Pays Pyrénés Méditerranée, amb 19.000 euros, i el Consell General dels Pirineus Orientals, amb 226.000 euros.

Des del consorci ja es treballa per fer els estudis de traçat i encarregar la redacció dels projectes, per, seguidament, d'aquí a un any, començar les obres, a part d'uniformar la senyalització i promocionar-la conjuntament. Es preveu que l'anella estigui enllestida a principi del 2013, ja que el seu termini és de 36 mesos.

Els nous trams van des de Palafrugell a Ceret, passant pel coll de Panissars (la Jonquera), i de Sant Joan de les Abadesses a Ceret, passant pel coll d'Ares (Molló). El nou recorregut tindrà 12 quilòmetres pel Baix Empordà, 85 per l'Alt Empordà i 29 pel Ripollès. Però no es pot oblidar tot el tram ja existent, que va de Sant Feliu de Guíxols a Ripoll, passant per Girona i Olot.

Palamós-Platja d'Aro

Per poder completar l'anella, en l'àmbit gironí cal executar el tram entre Palamós i Platja d'Aro, que fa 13,3 quilòmetres i que assumeix la Generalitat de Catalunya dins el projecte de desdoblament de la C-31. El projecte, pendent que es posin a licitació els projectes constructius, té un cost d'execució d'uns 2 milions d'euros. La resta de la trama gironina ja està feta; la via verda de Girona a Olot, de 60 quilòmetres, inaugurada el 199, va ser la primera. També cal executar el tram de via verda per superar la vila de Ripoll. D'altra banda, a la part de la Catalunya del Nord es tira ja endavant tota la trama que ha de portar tota la xarxa gironina fins a la costa, arribant a Argelers. Des d'aquí, es podrà anar fins al poble de Cotlliure, que està situat una mica al sud, o pujar costa amunt fins a la zona de Salses. Seran prop de 100 quilòmetres de vies verdes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.