Aigües de Girona, Salt i Sarrià defensa la plena transparència en la gestió de rebuts

L'any passat va rebre 43 reclamacions per errors en les factures, que es van resoldre amb el ciutadà

El conseller delegat d'Aigües de Girona, Salt i Sarrià, Narcís Piferrer, defensa «la màxima eficiència i professionalitat en el control de les lectures» del consum dels abonats. En aquesta mateixa línia, l'empresa defensa «la transparència en els cobraments del consum». Així, Aigües de Girona, Salt i Sarrià de Ter assegura que el cas que analitza el defensor de la ciutadania, Ramon Llorente, que va comprovar que l'empresa acumulava el consum a final d'any i que això suposava un increment de la factura, és: «Un cas específic d'un edifici al qual no hem pogut accedir des de l'any 2000.» A més, l'empresa garanteix que la situació es va regularitzar un cop el mateix defensor va fer la recomanació per variar el funcionament.

43 reclamacions el 2009

L'empresa responsable de la gestió d'aigua de la capital gironina va revelar ahir que durant l'exercici del 2009 va rebre un total de 43 reclamacions de clients que havien detectat errors en la factura. La companyia garanteix que tots els casos es van resoldre en el moment en què es va presentar la reclamació. Piferrer també assenyala que la quantitat de 43 reclamacions «és insignificant» si es té en compte que l'empresa té en l'actualitat prop de 61.900 abonats entre Girona, Salt i Sarrià, i que cada any realitza 247.000 factures. En aquesta línia, l'empresa recorda que aquest nombre de reclamacions suposa «un 0,01740%» del total de les factures que acaben tramitant cada any.

El defensor de la ciutadania, Ramon Llorente, en la seva memòria, evidenciava que l'acumulació de consums en l'últim trimestre fa que «fàcilment es passi al tram 3, i s'incrementi el cànon de l'aigua en sobrepassar els mínims». Llorente també feia un prec a la companyia perquè posi amb més claredat si les lectures que figuren a la factura són reals o estimades, un prec que la companyia admet que s'ha acceptat i que es modificarà amb un nou programa.

El defensor també aconsella que es deixi avís al ciutadà sempre que no hagi estat possible accedir al comptador, un extrem que la companyia assegura que ja es fa.

Aclariment

L'empresa que sortia a portada ahir era Aigües de Girona, Salt i Sarrià, i no pas l'empresa Aigües de Girona SL, amb seu al carrer de la Rutlla, com es podia entendre per error en el diari d'ahir.

Els problemes de fuites i augments de preus

La majoria de municipis consultats per aquesta redacció no han detectat picaresques de les companyies per poder cobrar un import superior al que pertocaria. Tot i això, sí que s'han trobat casos puntuals que s'han hagut de negociar, com a Santa Cristina d'Aro, on anys enrere alguns usuaris s'havien queixat perquè l'empresa els havia cobrat una factura molt alta per culpa d'una fuita. La situació es va resoldre amb la negociació amb l'empresa. A Calonge o Figueres sempre es fan lectures reals i només en casos excepcionals es fa una estimació. A Calonge, però, van detectar un problema amb les elèctriques amb una pràctica que consistia a fer lectura estimada al desembre i fer la lectura real al gener, quan ja s'aplicava el nou preu. Calonge va portar aquest cas a l'Agència Catalana de Consum. A Lloret de Mar, l'Ajuntament assumeix la gestió dels rebuts de l'aigua i també ha demanat ara fer-ho en els de la llum.

(Informació elaborada per D. Vilà, M. Vicente, J. Puigbert, J.M. Sebastián, I. Rigall.)

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.