Barcelona posarà radars a la Gran Via per garantir que no se superin els 50 km/h

Seran a l'altura del carrer Bilbao, d'entrada a la capital, on també hi haurà panells de control de pol·lució

La reducció de la velocitat dels vehicles que arriben a l'àrea de Glòries ha estat una de les prioritats per a les associacions de veïns que conformen la Plataforma per la Reforma de Glòries. Així, en el compromís signat entre les diferents parts responsables s'establia aquesta limitació progressiva, tant en sentit d'entrada com de sortida de Barcelona. En el primer sentit, els vehicles que vénen des de Montgat entren a 80 quilòmetres per hora, i a l'altura de la rambla Prim els indiquen que han de baixar a 60 quilòmetres. A l'altura dels carrers Selva de Mar i Bac de Roda, ja se'ls indica que han de reduir la velocitat a 50 quilòmetres per hora. Aquesta disminució de la velocitat dels vehicles no ha satisfet del tot les associacions de veïns que han continuat reivindicant la col·locació de radars que garanteixin una reducció efectiva. Ara, segons se'ls ha confirmat des de fonts municipals, es preveu que a final d'aquest mes s'instal·li un radar fix al carrer Bilbao, uns 200 metres abans del primer semàfor. Pel que fa a la petició que la disminució de velocitat s'adopti en el sentit de sortida de la ciutat, Mobilitat els ha respost que, de moment, no es portarà a terme i ho ha justificat per raons de fluïdesa del trànsit.

El primer panell de control de pol·lució a Barcelona

A més del radar per controlar la velocitat, l'Ajuntament instal·larà un portal electrònic, que serà el primer d'aquestes característiques que hi haurà a la ciutat de Barcelona, i que mostrarà els nivells de contaminació atmosfèrica, (CO2, NO o nivell de partícules en suspensió, entre altres dades). L'aparell farà servir uns llums de colors vistosos (verd, groc, vermell) perquè d'un cop d'ull es pugui conèixer el nivell de pol·lució ambiental. Aquesta informació s'alternarà amb dades del trànsit, d'incidències o altres detalls. La informació mediambiental tindrà un temps mínim d'un 25%.

En un primer moment, Mobilitat havia desestimat la col·locació del panell de control de la pol·lució. A causa d'aquesta negativa, les associacions de veïns van manifestar el desacord i van estudiar la possibilitat d'emprendre mesures «més dràstiques» si no es redreçava el que consideraven un «incompliment flagrant». Fonts de la plataforma han explicat a El Punt la voluntat de continuar treballant per aconseguir que els veïns de Glòries sàpiguen quina contaminació suporten i com els pot afectar. «Abans que el 2011 s'enderroqui la primera mitja anella, anem conscienciant dels perjudicis de l'ús del vehicle privat sobre la salut. És una campanya com la del tabac que, amb informació i dades, pot ajudar a conscienciar els veïns de l'efecte de la pol·lució.» De fet, estudis internacionals situen Barcelona com una de les metròpolis amb més pol·lució ambiental i Greenpeace ha denunciat que els morts per malalties derivades de la contaminació superen en 10 vegades els morts per accidents de trànsit.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.