CiU s'apropa a ERC i ara tampoc veu imprescindibles els laterals a la C-32

Advoca per unes altres solucions «menys agressives» que millorin la mobilitat al Maresme

El consens mostrat a principis d'any en matèria de mobilitat entre totes les forces polítiques del Consell Comarcal del Maresme ja no sembla tan ferm. Joan Baliarda va explicar ahir que en l'última reunió de la comissió havia posat sobre la taula els dubtes que suposava la construcció de laterals a l'autopista C-32 per descongestionar l'elevat trànsit de la comarca. «Crec que en una situació de crisi com l'actual, abans de tornar a agredir el territori amb noves vies cal buscar solucions pal·liatives que poden donar bon resultat», va apuntar. Les mesures a estudiar no són noves, però tornen a prendre protagonisme: millorar la freqüència de pas i el nombre de vehicles tant pel que fa al transport públic per carretera com al ferroviari. «Es pot plantejar que els cotxes amb un nombre determinat de passatgers puguin també circular pel carril per a vehicles d'alta ocupació (VAO)», va proposar Baliarda.

En tot cas, el vicepresident primer del Consell Comarcal va afegir que en el si de la comissió regnava l'entesa i que era el moment perquè des de la Generalitat s'enllestissin els estudis previs «a prendre cap determinació definitiva». A principis d'aquest any, els representants de la comissió de la mobilitat al Maresme van acordar fugir dels apriorismes de cada partit i deixar-se aconsellar pels experts sobre quina seria la millor solució de viabilitat per a la zona. Tot i això, les declaracions de Baliarda allunyen la formació del PSC, el principal defensor dels laterals. Tant és així que, predicant amb l'exemple, l'alcalde de Mataró i portaveu socialista a la comissió de Mobilitat, Joan Antoni Baron, ja va acordar amb la Generalitat començar a construir els laterals en el tram de l'autopista que afecta la ciutat i que haurien de començar també l'any vinent.

Peatge tou, el 2010

Joan Baliarda també va anunciar que en l'última reunió s'havia aconseguit de la Generalitat el compromís de mantenir la promesa de començar a aplicar els descomptes del peatge de la C-32 als conductors maresmencs «durant el primer semestre del 2010». Finalment, Baliarda va reconèixer un retard excessiu en formalitzar el traspàs de la titularitat de la carretera N-II de l'Estat a la Generalitat. «Les mesures de pacificació de la via s'han aturat perquè no queda clar quina administració les ha d'assumir», assenyala.

Per la seva banda, l'alcalde d'Alella i portaveu d'ERC a la comissió Andreu Francisco va aplaudir la postura de CiU. «És bo saber que no estem sols, tot i que haurem d'esperar el resultat tècnic per veure si les altres formacions també ens donen suport en la negativa als laterals», va precisar.

Gestors dels serveis a les persones

La federació nacionalista va valorar ahir positivament els dos anys al capdavant de l'àmbit de Serveis a les Persones en el marc del Consell Comarcal del Maresme. La titular de l'àrea i regidora de l'Ajuntament de Malgrat de Mar, Neus Serra, va enumerar els diferents serveis que l'administració comarcal posa a l'abast de la ciutadania, en especial als col·lectius de dones, infants i joves i persones amb discapacitats. Serra va destacar el treball amb xarxa amb els ajuntaments que han hagut d'adaptar els seus recursos a les noves lleis de Serveis Socials i de la Dependència i va anunciar pel 2010 la posada en marxa d'un servei d'atenció a les dones, a nivell de Maresme, que serà itinerant al territori «per donar una major cobertura». Serra també va avançar una reestructuració dels serveis, vinculada a l'ampliació de la seu del Consell Comarcal a Mataró. Tant per Neus Serra com per Joan Baliarda la feina al capdavant de Serveis a les Persones és satisfactòria i «permet deixar constància i demostrar la sensibilitat del nostre grup envers els problemes dels ciutadans».

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.