Una avaria en un avió de Ryanair deixa una nit a París-Beauvais més de 120 viatgers que anaven a Girona

L'aterratge del vol, provinent de Girona, es va complicar per una fuita hidràulica

Segons van explicar ahir algun dels viatgers que esperaven a París per agafar l'avió, els passatgers del vol provinent de Girona van arribar «fins i tot una mica espantats» per l'aterratge que va haver de fer el pilot, ja que després es va detectar una incidència d'una fuita hidràulica, tal com van detallar ahir des de l'aeroport de Beauvais. Ryanair també va reconèixer l'incident, i va explicar que el fet que l'aeroport tanqui durant la nit va obligar a ajornar el vol de tornada fins a l'endemà, a l'espera de les revisions tècniques i les reparacions pertinents. De fet, l'avió va tornar a les 5 de la tarda d'ahir.

Les més de 120 persones que esperaven a Beauvais per agafar el vol a les 10 de la nit van veure com el vol s'acabava ajornant, i per això els van habilitar llits per passar la nit a l'aeroport, i un autobús per tornar cap a París. Uns 80 viatgers van poder agafar el vol de les 9 del matí següent cap a Girona, però la resta no va cabre en aquest avió i es van haver d'esperar fins al vespre. Algun dels viatgers va explicar ahir que havien estat ben atesos en tot moment, tot i que des de Ryanair només els van facilitar dos vals de 5 euros per menjar i beguda. A més, es van queixar que com que la companyia havia ajornat el vol en comptes de cancel·lar-lo no van tenir dret als 250 euros d'indemnització. El canvi de vols, però, va ser gratuït.

Transavia canvia de ruta

D'altra banda, la companyia de baix cost Transavia ha canviat la ruta que feia tradicionalment des de l'aeroport gironí durant els estius. Fins ara enllaçava amb Rotterdam, però a partir d'aquest abril vinent ho farà amb l'aeroport de Schiphol, a Amsterdam. Els vols començaran el 17 d'abril i acabaran a finals d'octubre.

Més accions per pressionar Renfe

La plataforma d'usuaris de Renfe va celebrar ahir una nova assemblea, aquest cop a la Casa de Cultura, a la qual van assistir cap a una cinquantena de persones. La trobada va servir per reorganitzar la plataforma, que així vol agafar un nou impuls i intentar aglutinar més gent. Un dels canvis és que a partir d'ara es fomentarà la participació a través d'internet, amb votacions electròniques en què puguin participar tots els membres, deixant així les assemblees presencials per a casos puntuals. Per tot plegat s'han creat dos grups de treball, un dels quals serà l'encarregat de les negociacions amb els responsables de Renfe, mentre que l'altre se centrarà en la comunicació interna i externa de l'activitat de la plataforma.

A banda d'aquests aspectes, la plataforma es va reafirmar en les reclamacions que fan a la companyia des de la seva creació: la rebaixa de tarifes mentre durin les obres del TAV, exigir més puntualitat i reduir els temps de viatge i més freqüències, entre d'altres. Tot i mantenir les negociacions amb la companyia, els usuaris també van acordar emprendre noves accions de pressió, i es va anunciar que se'n durà a terme una abans de final d'any. No es va especificar ni el dia ni en què consistirà l'acció.

Continua disminuint el trànsit a l'AP-7

Les dades de trànsit d'Acesa dels primers nou mesos de l'any continuen reflectint un descens en el nombre de vehicles que utilitzen l'autopista. En el tram entre Barcelona i la Jonquera hi van circular una mitjana diària de 48.561 vehicles entre gener i setembre, un 5,9% menys que el mateix període del 2008, quan la intensitat mitjana diària va ser de 51.636. El principal descens va ser el del nombre de camions, que representen un 16,1% del trànsit total, i que va disminuir un 17,7% respecte al 2008. El nombre de vehicles lleugers, en canvi, va baixar només un 3,6%. Aquestes dades demostren que la principal causa del descens és la crisi econòmica, el descens de la producció industrial i la construcció. Tot i la baixada de trànsit, es veu també una moderació de la caiguda, ja que durant el primer trimestre i el primer semestre d'aquest any les caigudes havien sigut d'un 11,7% i un 7,5%, respectivament. Malgrat això, aquest tram de l'AP-7 és dels que registra una caiguda menor de tots els que gestiona Acesa a l'Estat espanyol, bàsicament perquè fa les funcions de corredor i de connexió amb Europa. De fet, des d'Acesa han explicat que les autopistes franceses ja estan registrant novament creixements positius, un fet que a l'Estat espanyol encara no s'ha donat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.